Oplossingen als Zakelijk Internet niet goed werkt.

We doen er alles aan om snel en stabiel internet te leveren. Maar soms gebeurt er iets waardoor het niet zo goed werkt als het hoort. Een internetstoring bijvoorbeeld. Of onderhoud. Hoe weet je wat er aan de hand is? En hoe los je het op? Dat lees je hier.

Problemen met Zakelijk internet.

Is het internet op de zaak langzamer dan normaal? Samen lossen we het op. Het kan verschillende oorzaken hebben. Klik hieronder op het probleem wat je hebt.

Terug

Het internet is langzamer dan verwacht

De snelheid van je internet hangt af van waar je bent. Soms is die dus anders dan wat er bij het abonnement stond. Als je je abonnement aanvraagt, laten we je weten welke snelheid we verwachten te kunnen leveren op je adres. Dat staat later ook op je contract. Zo weet je altijd waar je aan toe bent.

Terug

Het internet werkt niet goed op 1 apparaat

Heb je meerdere apparaten aangesloten op het Internet, maar is er 1 waarbij het niet goed werkt? Dan ligt het waarschijnlijk aan het apparaat zelf. Of hoe het apparaat met de router verbonden is. In ieder geval niet aan de internetverbinding.

Terug

Het internet werkt niet goed via het wifinetwerk

Hoe verder je weg bent van de antenne, hoe minder betrouwbaar je wifinetwerk is. Grote machines in de buurt kunnen ook zorgen voor storing. Of een ander netwerk dat dichtbij is. Heb je hier last van? Dan is Wifi Plus voor ondernemers een goede oplossing. Maakt het wifinetwerk van je bedrijf sterker.

Terug

Het internet is ineens veel langzamer

Kan zijn dat er een internetstoring is, en onze vaste verbinding helemaal uitvalt. Gelukkig schakelt de router automatisch over naar ons 4G-netwerk met de Internet Back-up. eb je alsnog stabiel, snel en veilig internet. Soms is 4G wel langzamer dan de vaste verbinding. Maar als de storing is opgelost, schakelt je router ook automatisch weer terug.

Internetsnelheid verhogen

De snelheid van je Internet hangt ervan af waar je bent. En wat voor internetverbinding je hebt. Zit je bijvoorbeeld in een drukke winkelstraat of woonwijk waar veel mensen hetzelfde netwerk gebruiken? Dan kan je internet langzamer zijn. En het hangt ervan af of je DSL of  Glasvezel hebt.

Waar je modem staat maakt ook uit voor de snelheid van je wifi. En hoeveel apparaten je met het netwerk verbindt. Hoe meer apparaten, hoe langzamer je wifi. Heb je een groot gebouw of een kantoor met meerdere verdiepingen? Ook dat heeft invloed op de snelheid van je wifi. 

Gelukkig zijn er manieren om je internetsnelheid te verhogen. Kijk bijvoorbeeld of je je internetabonnement kan upgraden. Of vraag Wifi Plus voor ondernemers aan.

Onderhoud aan Zakelijk Internet van Odido Business

Werkt je Zakelijk Internet niet zoals het hoort? Kan zijn dat we onderhoud doen aan ons netwerk. Of misschien is er een storing en is je router overgeschakeld naar de Internet Back-up. Als de Internet Back-up de internetverbinding overschakelt door een storing of onderhoud, sturen we je een sms en/of e-mail. Zo blijf je op de hoogte. Zelf checken wat er aan de hand is, kan nog niet. Wil je toch meer weten? Laat het ons weten, dan kijken we met je mee.

Liever wat hulp?

Wil je iets weten over de installatie of je factuur? Of wil je je abonnement aanpassen? We hebben een antwoord op al je vragen.

Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?

We zijn er voor je.

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met chatbot Izzi of regel het in de Odido App. Net wat je fijn vindt. 

Chat met Izzi.

Onze chatbot Izzi is er dag en nacht voor je.

Regel het zelf.

Je kan veel zelf vinden en regelen in mijn Odido. Bekijk bijvoorbeeld je factuur of pas je gegevens aan.

Vraag het de Community.

Gooi je vraag in de groep. De community van Odido heeft ruim 300.000 leden. Stel zelf een vraag of speur door de ruim 45.000 topics.

Bel met Odido Service.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Hieronder vind je onze openingstijden.

We zijn er voor je

Op de website vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Neem contact op. Bel onze klantenservice, vraag het onze chatbot of regel het in de Odido App.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Daarom staat onze chatbot Izzi 24/7 voor je klaar.

Regel het in de app.

In de Odido App regel je van alles rond je abonnement. Van je internetsnelheid tot facturen. En kom je ergens niet uit? Stuur ons een berichtje. Kan ook gewoon in de app.

Vraag het de Community.

Gooi je vraag in de groep. De community van Odido heeft ruim 300.000 leden. Stel zelf een vraag of speur door de ruim 45.000 topics.

Bel met Odido Service.

Liever contact met onze klantenservice? Kan natuurlijk ook. Ons telefoonnummer is vandaag tot 23 uur bereikbaar.

We zijn er voor je.

Vragen? Op deze pagina vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Gewoon even contact opnemen. Bel je accountmanager of stuur ons een e-mail. Net wat je fijn vindt.

Bel met je accountmanager.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Je accountmanager helpt je graag. 

Stuur een e-mail.

Dat kan via het contactformulier. Vul ‘m in, dan nemen we contact met je op. 

We zijn er voor je.

Vragen? Op deze pagina vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Gewoon even contact opnemen. Bel een accountmanager of stuur ons een e-mail. Net wat je fijn vindt.

Bel met een accountmanager.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Een accountmanager helpt je graag. 

Stuur een e-mail.

Dat kan via het contactformulier. Vul ‘m in, dan nemen we contact met je op. 

We zijn er voor je.

Vragen? Op deze pagina vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Gewoon even contact opnemen. Bel je accountmanager of stuur ons een e-mail. Net wat je fijn vindt.  

Bel met je accountmanager.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Je accountmanager helpt je graag. 

Stuur een e-mail.

Dat kan via het contactformulier. Vul ‘m in, dan nemen we contact met je op. 

We zijn er voor je.

Vragen? Op deze pagina vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Gewoon even contact opnemen. Bel een accountmanager of stuur ons een e-mail. Net wat je fijn vindt.

Bel met een accountmanager.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Een accountmanager helpt je graag. 

Stuur een e-mail.

Dat kan via het contactformulier. Vul ‘m in, dan nemen we contact met je op.