Contract overnemen.

Overnemen van een ander contract binnen Odido

Het is mogelijk om een Odido-abonnement over te nemen van - of over te dragen aan - een andere Odido-klant, wanneer de contracttermijn van je abonnement nog niet is verlopen. Als je een particulier abonnement overzet naar een zakelijk abonnement, zijn daar geen kosten aan verbonden. Als je een zakelijk abonnement overzet naar een ander zakelijk of particulier abonnement, betaal je eenmalig € 21,02 excl. btw. Tijdens de daadwerkelijke overname blijf je bereikbaar voor je zakelijke netwerk. En je telefoonnummer neem je natuurlijk gewoon mee.

Overstappen met nummerbehoud

Gebruik je op het moment een telefoonnummer dat je graag wilt behouden wanneer je overstapt naar ons netwerk? Maak dan gebruik van nummerbehoud: doorloop dan vijftal stappen via ons online formulier en stuur je aanvraag op per mail.

Contractovername samen makkelijk online regelen

Op deze pagina vind je de informatie en het formulier die je nodig hebt om een contractovername te regelen. Lees deze informatie zorgvuldig voordat je aan het formulier begint.

Zo gaat contractovername

Met dit formulier kun je jouw contract op naam van een nieuwe eigenaar zetten. Hiervoor vragen we het mobiele telefoonnummer van het contract dat overgenomen wordt. Ter controle ontvang je een sms met verificatiecode naar dat nummer. Hierna zijn er nog een aantal dingen die je moet weten voordat je je contract over kan zetten.

Benodigde documenten

Tijdens het invullen van het formulier vragen wij je een aantal documenten te uploaden. Zorg ervoor dat je deze bij de hand hebt. Als je op een later moment verder wilt, moet je het formulier opnieuw invullen. Het gaat om de volgende documenten:

  • Een kopie van de legitimatie van de huidige contractant als PDF bestand.
  • Een uittreksel van de Kamer van Koophandel (Kvk) als PDF bestand.
  • Een kopie van de legitimatie van de nieuwe contractant als PDF bestand.
Belangrijk voor afbetalen toestelcontract

De maandelijkse betaling voor het toestel valt buiten de contractovername. Voordat we contractovername uitvoeren, moet het resterende bedrag van het toestelcontract afbetaald worden. Voor zakelijke klanten zijn er verschillende scenario’s. Je kunt een toestelcontract via iDEAL online afkopen. Het kan zijn dat je enkele dagen na je aanvraag voor contractovername van ons een voorstel krijgt met een afkoopregeling. In het voorstel zullen wij aangeven waar de afkoop op gebaseerd is en hoe de betaling kan worden gedaan.

Contractovername starten

Heb je alles doorgelezen en de benodigde documenten bij de hand? Begin dan de contractovername.

Opzeggen omdat iemand is overleden.

Als iemand met een abonnement bij Odido is overleden, kan je dit doorgeven aan onze Nabestaandendesk of Odido Service. Je kan het abonnement gratis stopzetten. Het telefoonnummer is dan niet meer te gebruiken. Ook kan je het abonnement gratis op iemand anders naam zetten. Dan doe je een contractovername.

Liever alles per post doen? Stuur dan alles op naar: Odido Nabestaandendesk, Antwoordnummer 10604, 2501 WB Den Haag.  

Veelgestelde vragen.

Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?

We zijn er voor je.

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met chatbot Izzi of regel het in de Odido App. Net wat je fijn vindt. 

Chat met Izzi.

Onze chatbot Izzi is er dag en nacht voor je.

Regel het zelf.

Je kan veel zelf vinden en regelen in mijn Odido. Bekijk bijvoorbeeld je factuur of pas je gegevens aan.

Vraag het de Community.

Gooi je vraag in de groep. De community van Odido heeft ruim 300.000 leden. Stel zelf een vraag of speur door de ruim 45.000 topics.

Bel met Odido Service.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Hieronder vind je onze openingstijden.

We zijn er voor je

Op de website vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Neem contact op. Bel onze klantenservice, vraag het onze chatbot of regel het in de Odido App.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Daarom staat onze chatbot Izzi 24/7 voor je klaar.

Regel het in de app.

In de Odido App regel je van alles rond je abonnement. Van je internetsnelheid tot facturen. En kom je ergens niet uit? Stuur ons een berichtje. Kan ook gewoon in de app.

Vraag het de Community.

Gooi je vraag in de groep. De community van Odido heeft ruim 300.000 leden. Stel zelf een vraag of speur door de ruim 45.000 topics.

Bel met Odido Service.

Liever contact met onze klantenservice? Kan natuurlijk ook. Ons telefoonnummer is vandaag tot 23 uur bereikbaar.

We zijn er voor je.

Vragen? Op deze pagina vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Gewoon even contact opnemen. Bel je accountmanager of stuur ons een e-mail. Net wat je fijn vindt.

Bel met je accountmanager.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Je accountmanager helpt je graag. 

Stuur een e-mail.

Dat kan via het contactformulier. Vul ‘m in, dan nemen we contact met je op. 

We zijn er voor je.

Vragen? Op deze pagina vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Gewoon even contact opnemen. Bel een accountmanager of stuur ons een e-mail. Net wat je fijn vindt.

Bel met een accountmanager.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Een accountmanager helpt je graag. 

Stuur een e-mail.

Dat kan via het contactformulier. Vul ‘m in, dan nemen we contact met je op. 

We zijn er voor je.

Vragen? Op deze pagina vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Gewoon even contact opnemen. Bel je accountmanager of stuur ons een e-mail. Net wat je fijn vindt.  

Bel met je accountmanager.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Je accountmanager helpt je graag. 

Stuur een e-mail.

Dat kan via het contactformulier. Vul ‘m in, dan nemen we contact met je op. 

We zijn er voor je.

Vragen? Op deze pagina vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Gewoon even contact opnemen. Bel een accountmanager of stuur ons een e-mail. Net wat je fijn vindt.

Bel met een accountmanager.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Een accountmanager helpt je graag. 

Stuur een e-mail.

Dat kan via het contactformulier. Vul ‘m in, dan nemen we contact met je op.