Zakelijke Service
Het antwoord op jouw vraag
Producten
Facturen en betalen
Abonnementen en buitenland
Gegevens wijzigen
-
Hoe word ik beheerder in Mijn Odido?
-
Hoe wijzig ik een vergeten wachtwoord van Mijn Odido?
-
Hoe wijzig ik een vergeten wachtwoord van het Zakelijk Internet portaal?
-
Hoe wijzig ik mijn inloggegevens in Mijn Odido?
-
Hoe wijzig ik mijn Zakelijk Internet gegevens van Odido Business?
-
Hoe geef ik een adreswijziging door?
Toestel en sim
Bestelling en nummerbehoud
Mobiel
-
Hoe gebruik ik Visual Voicemail?
-
Wat is het Odido aanbod van zakelijke abonnementen?
-
Wat moet ik doen als ik geen verbinding kan maken met een mobiel netwerk in het buitenland?
-
Hoe vraag ik mijn mobiele verbruikstatus en tegoed op?
-
Hoe achterhaal ik de tarieven van mijn zakelijke abonnement?
-
Hoe vraag ik een MB-verdeler aan?
-
Waar vind ik de handleidingen van Zakelijk Vast op Mobiel?
-
Waar vind ik de handleidingen van back-up sim?
-
Waar zie ik of er een eventuele netwerkstoring is?
Zakelijk Internet
-
Wat is Zakelijk Internet van Odido
-
Hoe stap ik over naar zakelijk internet van Odido?
-
Hoe verloopt de levering van zakelijk internet?
-
Hoe installeer ik Zakelijk Internet?
-
Kan ik mijn eigen hardware gebruiken voor Zakelijk Internet van Odido?
-
Waar wijzig ik mijn gegevens voor zakelijk internet?
-
Waar staan de wifi-gegevens?
-
Hoe los ik problemen met mijn Zakelijk Internet op?
-
Hoe kan ik contact opnemen met de IoT helpdesk?
-
Wie is Future Connections en wat doen ze?
Mobiel factuur
-
Hoe kan ik mijn verzamelfactuur/totaalfactuur inzien?
-
Waar bekijk ik mijn mobiele facturen?
-
Hoe ziet mijn eerste factuur eruit?
-
Waarom is mijn factuur hoger dan verwacht?
-
Wat kan ik doen als mijn factuur niet klopt?
-
Wat gebeurt er na het wijzigen/verlengen van mijn abonnement?
-
Wat gebeurt er met kosten die ik buiten mijn bundel maak?
-
Hoe betaal ik een openstaande factuur met iDeal?
-
Ik heb mijn factuur betaald, maar kan nog niet bellen en internetten. Hoe kan dat?
-
Wat is de bewaartermijn van mijn facturen?
Zakelijk Internet factuur
Thuiskopieheffing
-
Wat is thuiskopieheffing en waarom moet ik het betalen?
-
Hoe wordt thuiskopieheffing berekend?
-
Wanneer en hoe betaal ik thuiskopieheffing?
-
Kan ik thuiskopieheffing aftrekken?
-
Zijn er uitzonderingen voor zakelijke klanten?
-
Welke apparaten vallen onder de thuiskopieheffing?
-
Geldt de thuiskopieheffing ook voor refurbished apparaten?
-
Hoe krijg ik thuiskopieheffing terug wanneer ik mijn bestelling annuleer?
Klantvoordeel
-
Hoe vraag ik Klantvoordeel aan?
-
Wat is Klantvoordeel voor zakelijke abonnementen?
-
Kan ik ik zakelijke abonnementen en abonnementen die ik privé gebruik combineren voor Klantvoordeel?
-
Waarom krijg ik geen Klantvoordeel?
-
Welke voordelen krijg ik?
-
Hoe zie ik Klantvoordeel terug op mijn factuur?
-
Waar vind ik informatie over Klantvoordeel in Mijn Odido?
-
Hoeveel Klantvoordeel krijg ik?
Abonnementen
-
Waar vind ik informatie over mijn aankomende abonnementen?
-
Kan ik mijn abonnement tussentijds aanpassen?
-
Hoe verleng ik mijn abonnement?
-
Hoe verleng ik als ik geen beheerder ben op Mijn Odido?
-
Vanaf wanneer kan ik mijn zakelijke abonnement verlengen?
-
Wat gebeurt er als ik mijn huidige zakelijke abonnement laat doorlopen en niet verleng?
-
Kan ik tussentijds overstappen van Sim Only naar een abonnement met toestel?
-
Wanneer ontvang ik mijn nieuwe toestel?
-
Voor welke apparaten kan ik een zakelijk abonnement afsluiten met eSIM?
-
Hoe neem of draag ik een contract over?
-
Waar vind ik de einddatum van mijn abonnement?
Buitenland
-
Kan ik met een zakelijk abonnement onbeperkt bellen en internetten in het buitenland?
-
Waarom werkt mijn internet niet in het buitenland?
-
Hoe gebruik ik mijn internetbundel in het buitenland?
-
Wat zijn de kosten van internetten en bellen in het buitenland?
-
Hoe koop ik een Internet op Reis bundel?
-
Waar vind ik de noodnummers voor binnen de EER?
-
Kan ik bellen naar 112 in het buitenland?
-
Hoe kan ik zien hoeveel MB's ik nog over heb in het buitenland?
Samen Unlimited
-
Kan ik mijn Hello en Hello Business abonnement combineren voor Samen Unlimited?
-
Hoe werkt Samen Unlimited?
-
Kan ik mijn bestaande abonnement omzetten naar Samen Unlimited?
-
Wat gebeurt er als ik 1 Samen Unlimited abonnement opzeg?
-
Welk abonnement is mijn hoofdabonnement?
-
Wat gebeurt er als ik mijn hoofdabonnement opzeg?
-
Hoe zie ik Samen Unlimited terug op mijn factuur?
Verschillende bundels
-
Welke Hello Business bundels zijn er?
-
Welke snelheden heeft Hello Business?
-
Welke internetsnelheid past bij mij?
-
Welke snelheid heeft een @Work abonnement?
-
Wat zit er allemaal in mijn Hello Business bundel?
-
Welke zones zitten er in de Hello Business bundels?
-
Kan ik netflixen met 10Mb/s?
-
Waarom kan ik kiezen uit verschillende internetsnelheden?
-
Wanneer kan ik de snelheid van 1Gbit/s halen op mijn telefoon met 5G?
Hoe word ik beheerder in Mijn Odido?
Je hebt beheerderrechten nodig om bijvoorbeeld je zakelijk abonnement te verlengen en verzamelfacturen in te zien.
Er is geen beheerder binnen jouw bedrijf
Je vraagt de rechten aan door in te loggen in
Mijn Odido en dan ga je via het menu naar 'Beheerdersinstellingen'. Doorloop de stappen en wacht 24 uur voordat de beheerdersrechten aan jouw account zijn toegekend.
Er is wel een beheerder binnen jouw bedrijf
Vraag aan de beheerder binnen jouw bedrijf om in
Mijn Odido via het menu naar ''Beheerder toevoegen/verwijderen'. Doorloop de stappen om een beheerder toe te voegen en wacht 24 uur voordat de beheerdersrechten aan jouw account zijn toegekend.
Hoe wijzig ik een vergeten wachtwoord van Mijn Odido?
Ga naar de Inloggegevens vergeten pagina. Kies daar voor Mijn Odido en vul je e-mailadres van jouw Mijn Odido account in. Je ontvangt een e-mail met daarin de stappen die je neemt om jouw wachtwoord te wijzigen.
Na het wijzigen log je in Mijn Odido in door je e-mailadres en het nieuwe wachtwoord in te voeren.
Hoe wijzig ik een vergeten wachtwoord van het Zakelijk Internet portaal?
Ga naar de Inloggegevens vergeten pagina. Kies daar voor Zakelijk Internet en vul je gebruikers naam van het Zakelijk Internet account in. Je ontvangt een e-mail met daarin de stappen die je neemt om jouw wachtwoord te wijzigen.
Na het wijzigen log je in het Zakelijk Internet portaal in door je gebruikersnaam en het nieuwe wachtwoord in te voeren.
Hoe wijzig ik mijn inloggegevens in Mijn Odido?
Log in op Mijn Odido, ga naar 'Gegevens & Instellingen' en pas daar je gebruikersnaam, wachtwoord en/of e-mailadres aan.
Het aanpassen van je inloggegevens voor Mijn Odido kan je snel en eenvoudig zelf regelen. Klik hier, log in en wijzig je gebruikersnaam, wachtwoord en/of e-mailadres in een handomdraai. Gebruik je de Mijn Odido app? Dan ga je naar 'Gebruikersnaam & Wachtwoord' wanneer je bent ingelogd, om deze instellingen aan te passen.
Je kan hier ook de optie 'automatisch inloggen' aanzetten. Wanneer je telefoon is verbonden met het Odido netwerk, herkennen we jouw telefoonnummer en log je dus automatisch in op jouw Mijn Odido omgeving, wel zo makkelijk.
Maar let op! Gebruik je jouw toestel als mobiele hotspot en heb je 'automatisch inloggen' geactiveerd? Dan loop je het risico dat gebruikers van andere toestellen die verbonden zijn met jouw hotspot ook toegang hebben tot je Mijn Odido omgeving en dus o.a. je facturen kunnen inzien. Zet daarom altijd deze instelling uit voordat je een hotspot maakt.
Hoe wijzig ik mijn Zakelijk Internet gegevens van Odido Business?
Heb je een Zakelijk Internet abonnement van Odido Business en wil je bepaalde gegevens wijzigen? Geen probleem. In bijna alle gevallen regel je dit eenvoudig zelf via het Zakelijk Internet portaal. Zo pas je bijvoorbeeld je bedrijfsgegevens aan of geef je een verhuizing door. We leggen je hier graag uit hoe dit werkt.
Hoe geef ik een adreswijziging door?
Is jouw bedrijf verhuisd of wil je op een ander adres post van ons ontvangen? Geef de wijziging(en) dan aan ons door via Mijn Odido.
Verhuisd naar een nieuwe locatie? Of liever onze post op een ander adres ontvangen? Geen probleem! Je kunt een wijziging in het vestigingsadres en/of correspondentieadres heel eenvoudig aan ons doorgeven.
Let wel op! Je kunt het vestigingsadres pas wijzigen zodra het nieuwe adres geregistreerd staat in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel.
Het aanpassen van het vestigingsadres en/of correspondentieadres in Mijn Odido kan op deze pagina. (mits je als beheerder staat ingesteld in Mijn Odido)
Het aanpassen van het vestigingsadres en/of correspondentieadres in Mijn Odido kunnen Telecom Managers op deze pagina doen.
Hoe vraag ik mijn pin- en pukcode op?
Gebruik de pukcode die achterop de kaart staat die je bij je simkaart kreeg zodra jij je pincode 3 keer verkeerd hebt ingetoetst. Pukcode kwijt? Via Mijn Odido kan je de pukcode van jouw abonnement(en) zelf opvragen.
Zowel de pincode als de pukcode staan op het kaartje waar je simkaart in zat. Maar het kan natuurlijk dat je de pincode hebt gewijzigd in een persoonlijke code. Weet je je pincode niet meer, en heb je al 3x een verkeerde code ingevoerd? Dan is je simkaart geblokkeerd, en heb je een pukcode nodig om je simkaart weer te gebruiken. Je kunt je pukcode en je originele pincode eenvoudig bekijken in Mijn Odido > Simkaart & Toestel.
Let op! Blijf er niet mee stoeien; als je 10x een verkeerde pukcode invoert, wordt je simkaart namelijk onbruikbaar. Dus als het niet lukt, neem dan even contact met ons op.
Hoe blokkeer ik een simkaart?
Het blokkeren van een simkaart regel je snel en eenvoudig via Mijn Odido.
Is je telefoon kwijt of gestolen? Blokkeer dan direct je huidige simkaart en voorkom misbruik van jouw abonnement. Het blokkeren van een simkaart regel je heel gemakkelijk via Mijn Odido. Je kunt daar ook meteen een nieuwe sim bestellen.
Ben je de telecombeheerder binnen jouw bedrijf? Blokkeer je simkaart(en) dan ook via Mijn Odido.
Waar zie ik of er een eventuele netwerkstoring is?
Mocht er onverhoopt een storing in ons netwerk zijn, dan geeft onze storingskaart alle aanvullende informatie daarover.
Ervaar je een verminderde dekking op ons mobiele netwerk? Misschien is er een netwerkstoring of vinden er geplande werkzaamheden plaats bij jou in de buurt. Check op onze storingskaart of er meldingen zijn op jouw locatie.
Is er nog geen storingsmelding bekend op jouw locatie? Controleer dan eerst je eigen toestel. Als de netwerkproblemen aanhouden dan kan je zelf een melding maken via onze storingskaart.
Waar vind ik hulp over mijn specifieke toestel?
We hebben een aparte pagina waar we jou zoveel mogelijk informatie bieden over jouw toestel. Bekijk de pagina hier.
Bestelling
Hoe gebruik ik Visual Voicemail?
Je kunt Visual Voicemail gebruiken (op een iPhone) zodra je deze bundel toevoegt aan jouw abonnement, via Mijn Odido. Hiermee kun je eenvoudig schakelen tussen je voicemailberichten.
Visual Voicemail is een voordeelbundel waarvoor je per maand € 1,64 (excl. BTW) betaalt en is uitsluitend te gebruiken op een Apple iPhone. Met Visual Voicemail zie je welke voicemailberichten er zijn ingesproken, wie het heeft ingesproken en wanneer. Visual Voicemail werkt via mobiel internet; de berichten worden op je iPhone gedownload. Het afluisteren van de berichten is gratis, zowel in Nederland als in het buitenland.
Vanaf wanneer kan ik mijn zakelijke abonnement verlengen?
Bekijk onze zakelijke abonnementen (zowel Sim Only als i.c.m. een telefoon) in onze Online Shop. Bepaal zelf hoe groot jouw databundel moet zijn, waarbij je ook de keuze heb voor Unlimited data.
Hier vind je ons actuele aanbod van zakelijke abonnementen. Kies je voor een Sim Only-abonnement? Of liever in combinatie met een telefoon? De keuze is aan jou!
Kies bijvoorbeeld voor Hello Business, het abonnement waarmee je overal online bent voor een vaste prijs per maand.
Wat moet ik doen als ik geen verbinding kan maken met een mobiel netwerk in het buitenland?
Geen verbinding kunnen maken met een mobiel netwerk kan verschillende oorzaken hebben. Probeer één van de volgende tips om dit probleem te verhelpen:
Heeft Odido een roamingovereenkomst met een netwerk provider in het land waar je je op dit moment bevindt? Check het hier.
Controleer de netwerkinstellingen op je toestel. Misschien wordt het maken van een verbinding met een buitenlands netwerk hierdoor geblokkeerd.
Herstart je toestel. Dat doet soms wonderen!
Selecteer handmatig één van de netwerken waarmee je toestel verbinding probeert te maken.
Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.
Hoe vraag ik mijn mobiele verbruikstatus en tegoed op?
Download de Mijn Odido app via de App Store of Google Play, of log in op Mijn Odido via onze website en ga naar het tabblad 'Verbruikstatus'.
Je kunt je verbruikstatus bekijken in Mijn Odido. Je verbruikstatus geeft een handige indicatie van het aantal minuten en MB's dat je nog over hebt voor de lopende factuurperiode. Ook zie je welke eventuele overige kosten je hebt gemaakt.
Hoe achterhaal ik de tarieven van mijn zakelijke abonnement?
Bekijk onze tarievenpagina om te achterhalen wat de tarieven zijn van je zakelijke abonnement.
Op Odido.nl/zakelijk/service/tarieven vind je alle tarieven en prijslijsten van de abonnementen die we op dit moment verkopen. Onderaan de pagina vind je een overzicht van abonnementen die we vroeger verkochten.
Hoe vraag ik een MB-verdeler aan?
MB-verdeler simkaart(en) bestel je eenvoudig via Mijn Odido.
Let op: een MB-verdeler hebben we niet voor Hello Business.
Met een MB-verdeler simkaart internet je altijd en overal op je telefoon, tablet of laptop. Gewoon via de GB's van je zakelijke mobiele abonnement. De extra MB-verdeler simkaart(en) bestel je het snelst via Mijn Odido. Log in en ga naar 'bundel aanpassen' en voeg een MB-verdeler sim toe aan je bestaande abonnement.
Waar vind ik de handleidingen van Zakelijk Vast op Mobiel?
Raadpleeg verschillende handleidingen en de meestgestelde vragen over Zakelijk Vast op Mobiel.
Heb je een vraag over Zakelijk Vast op Mobiel of ervaar jij een probleem met de applicatie? We helpen je graag verder! Raadpleeg de meestgestelde vragen over Zakelijk Vast op Mobiel of één van de handleidingen om je op weg te helpen.
Waar vind ik de handleidingen van back-up sim?
Raadpleeg de handleiding van back-up sim.
Heb je een vraag over back-up sim of ervaar jij een probleem met de applicatie? We helpen je graag verder! Raadpleeg de handleiding om aan de slag te gaan.
Waar zie ik of er een eventuele netwerkstoring is?
Mocht er onverhoopt een storing in ons netwerk zijn, dan geeft onze storingskaart alle aanvullende informatie daarover.
Wat is Zakelijk Internet van Odido?
Bekijk de video en kom erachter wat Zakelijk Internet is van Odido.
Hoe stap ik over naar zakelijk internet van Odido?
Stap je over naar Zakelijk Internet van Odido? Dan is het goed om te weten dat je online blijft tijdens je overstap naar ons. Tijdens de installatie sluit onze monteur je nieuwe verbinding aan terwijl je oude verbinding nog werkt. Zodra de monteur klaar is, kun je jouw oude contract opzeggen. Zo kom je nooit zonder internet te zitten. Lees hier meer over de levering van je Zakelijk Internet van Odido.
Hoe verloopt de levering van zakelijk internet?
Je hebt Zakelijk Internet van Odido aangevraagd of je bent dat van plan. Wanneer je Zakelijk Internet bij ons aanvraagt, ontvang je per e-mail het contract om te ondertekenen. In de bevestiging vind je de verwachte levertijd. In totaal bestaat de levering van jouw Zakelijk Internet uit 7 stappen, die je hier leest.
Hoe installeer ik Zakelijk Internet?
Je hoeft Zakelijk Internet van Odido Business niet zelf te installeren. Onze monteur komt gratis bij je langs. Wat de installatie van Zakelijk Internet inhoudt, wat wij voor je doen en wat je zelf regelt? We vertellen het je graag op deze pagina.
Kan ik mijn eigen hardware gebruiken voor Zakelijk Internet van Odido?
Ja, dat kan! Voor de installatie van Zakelijk Internet krijg je de benodigde apparatuur van Odido geleverd. Dat zijn de modem, router en dongle (die wordt gebruikt als Internet Back-Up bij een storing). Gebruik je liever je eigen hardware en wil je zelf het internet installeren? Geen probleem. Lees hier meer over het gebruik van je eigen hardware.
Waar wijzig ik mijn gegevens voor zakelijk internet?
Heb je een Zakelijk Internet abonnement van Odido Business en wil je bepaalde gegevens wijzigen? Geen probleem. In bijna alle gevallen regel je dit eenvoudig zelf via Mijn Odido Zakelijk Internet. Je leest hier meer over het wijzigen van je bedrijfsgegevens voor Zakelijk Internet.
Waar staan de wifi-gegevens?
In de e-mailbevestiging die we hebben verstuurd kun je terugvinden of je Zakelijk Internet via DSL (koper) of glasvezel krijgt. In deze mail zie je SSID (huidige naam van wifi-netwerk) en Wireless key (huidig wachtwoord van wifi-netwerk). Wil je deze gegevens wijzigen? Dat kun je eenvoudig zelf door in te loggen in Mijn Odido Zakelijk Internet.
Hoe los ik problemen met mijn Zakelijk Internet op?
We proberen altijd snel, stabiel internet te leveren. Maar soms werkt Zakelijk Internet van Odido niet zoals het hoort. Bijvoorbeeld door onderhoud aan het Zakelijk Internet netwerk of een internetstoring. Of misschien is je internet traag? Hoe je ontdekt wat er aan de hand is en hoe je het oplost, lees je hier.
Hoe kan ik contact opnemen met de IoT helpdesk?
Je kunt contact opnemen met de IoT helpdesk via het IoT selfservice portaal. De IoT helpdesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30-17.30 uur.
Maak je gebruik van IoT Easy Connect? Log in op het
IoT Easy Connect portaal . Ga via het hoofdmenu naar de menu-optie ‘Support’. Geef via de Support-pagina je serviceverzoek schriftelijk aan ons door. De openingstijden van de helpdesk zijn: maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:30 uur.
Maak je gebruik van IoT Custom Connect? Log in op het
selfservice portaal (M2M Service Portal), ga via het hoofdmenu naar het vraagteken-icoon en selecteer daar de menu-optie ‘Contact’.
Op de Contact-pagina vind je ons telefoonnummer en emailadres om serviceverzoeken aan ons door te geven. De openingstijden van de helpdesk zijn: maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:30. In je SLA-overeenkomst staan meer details inclusief het telefoonnummer voor 24/7 support bij incidenten buiten kantooruren.
Wie is Future Connections en wat doen ze?
Het installeren van Zakelijk Internet op jouw bedrijfsadres doen wij niet zelf. Hiervoor werken wij samen met Future Connections.
Het installeren van Zakelijk Internet op jouw bedrijfsadres doen wij niet zelf. Hiervoor werken wij samen met Future Connections. Hun kennis en expertise op het gebied van installatie zorgt ervoor dat alles zorgeloos en vlot verloopt. Future Connections installeert de apparatuur van Odido, test de verbinding en stelt wifi in op maximaal 3 apparaten. Wanneer zij klaar zijn, ben jij online!
Hoe kan ik mijn verzamelfactuur/totaalfactuur inzien?
Je verzamelfactuur/ totaalfactuur, de factuur waar de totale kosten van alle abonnementen van je collega’s en jij op getoond worden, kun je met beheerdersrechten inzien via Mijn Odido.
Waar kan ik mijn mobiele facturen bekijken?
Log in op Mijn Odido en ga naar 'Facturen' om je laatste 15 facturen te bekijken en/of te downloaden.
In jouw Mijn Odido omgeving kun je de laatste 15 facturen in detail bekijken. Zo vind je een schematische weergave van het maandelijkse verbruik, uitgesplitst in belminuten en dataverbruik in Nederland én de EU. Daarnaast vind je de maandelijkse factuurbedragen, bijbehorende facturatiedata en je betaalstatus terug.
Hoe ziet mijn eerste factuur eruit?
Je eerste factuur is vaak hoger dan verwacht. Dat komt o.a. door eenmalige aansluitkosten en vooruitbetaling van je maandelijkse abonnementkosten. Wij leggen je graag uit hoe je eerste factuur is opgebouwd.
Je eerste factuur is vaak hoger dan je verwacht. Dit heeft een aantal redenen:
- Er worden eenmalige aansluitkosten verrekend;
- Als je een abonnement afsluit bij ons, kom je in een zogenoemde factuurcyclus terecht. Als je abonnement halverwege de factuurcyclus ingaat, worden de abonnementskosten van de resterende dagen van de maand in rekening gebracht;
- Je betaalt je abonnement 1 maand vooruit. Deze kosten worden ook verrekend op je eerste factuur;
- Tot slot kunnen maandelijkse kosten van je telefoon (telefoonservice) en gebruikskosten - de kosten buiten je zakelijke abonnement - voor een hogere eerste factuur zorgen.
Waarom is mijn factuur hoger dan ik had verwacht?
Als je factuur hoger is dan je had verwacht, kan dat verschillende oorzaken hebben. Kijk op Mijn Odido, daar lichten we enkele bijzonderheden toe.
Wat kan ik doen als mijn factuur niet klopt?
Als je van mening bent dat je factuur niet klopt, kun je contact opnemen via 0800-7112. Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Wat gebeurt er na wijzingen/verlengen van mijn abonnement?
Als je van abonnement wijzigt, verandert je factuur mee. Op de factuur van de overstapmaand kun je deze wijziging in detail bekijken: je ziet onder andere de maand- en gebruikskosten van je oude abonnement tot de overstapdatum. Ook zie je een verrekening van deze kosten van je nieuwe abonnement vanaf dezelfde datum. Vanaf je volgende factuur start je nieuwe abonnement en worden de kosten weer zoals gebruikelijk getoond.
Wat gebeurt er met kosten die ik buiten mijn bundel maak?
Als je kosten maakt buiten je bundel, dan valt je factuur hoger uit dan gewend. Er worden andere tarieven gerekend als je bijvoorbeeld in het buitenland belt of data verbruikt, of met 0900-nummers belt. Daarnaast worden de MB-aanvuller en bundels zoals Deezer of de MB-verdeler apart vermeld op je factuur.
Hoe betaal ik een openstaande factuur met iDeal?
Heb je een openstaande factuur? Dan betaal je deze eenvoudig en direct in Mijn Odido met behulp van iDeal. Is je abonnement tijdelijk geblokkeerd? Dan wordt deze blokkade binnen 1 uur na betaling opgeheven. Lees meer over betalen met iDeal op deze pagina.
Ik heb mijn factuur betaald, maar kan nog niet bellen en internetten. Hoe kan dat?
Als je handmatig je factuur hebt betaald via internetbankieren, kan het 3 werkdagen duren voordat de blokkade op je zakelijke abonnement wordt verwijderd. Om ervoor te zorgen dat de blokkade direct verwijderd wordt, kun jij het betaalbewijs op werkdagen vóór 16.00 uur per e-mail sturen naar incassozakelijk@odido.nl. Vermeld je naam en klantnummer voor een snelle verwerking. Heb jij je factuur betaald via iDeal? Dan wordt de blokkade binnen één uur verwijderd. Heb je betaald via een overschrijfkaart of acceptgiro? Dan wordt je blokkade opgeheven binnen 7 werkdagen.
Wat is de bewaartermijn van mijn facturen?
In Mijn Odido kun je jouw facturen tot 2 jaar terug bekijken en downloaden (via de app tot 1 jaar) en je specificaties tot 6 maanden.
Heb je geen actief abonnement meer? Dan blijft jouw Mijn Odido account nog 6 maanden actief.
Let hierbij wel op:
Had je jouw nummer niet gekoppeld in Mijn Odido? Dan lukt het helaas niet om in te loggen en kun je niet in Mijn Odido. Neem dan binnen 6 maanden contact op met Odido om je facturen te ontvangen.
Waarom is mijn eerste factuur hoger?
Je eerste factuur bij Odido valt meestal hoger uit. Je betaalt namelijk eenmalig aansluitkosten. Daarnaast kom je – als je bij ons een abonnement afsluit – in een zogenoemde factuurcyclus terecht. In die cyclus betaal je je abonnement altijd één maand vooruit. Gaat je abonnement halverwege deze cyclus in? Dan betaal je ook de abonnementskosten voor de resterende dagen van die maand.
Wat is thuiskopieheffing en waarom moet ik het betalen?
Wijkt het bedrag op je factuur af, maar is het niet je eerste factuur? Daar kunnen verschillende redenen voor zijn:
Je hebt recent je abonnement gewijzigd. Bijvoorbeeld doordat je een hogere snelheid wilde of juist een lagere. In dat geval passen we het factuurbedrag aan.
Je hebt je Zakelijk Internet aangevuld met een extra dienst, zoals Wifi Plus voor Ondernemers. Hiervoor brengen we maandelijks aanvullende kosten in rekening, die je terugziet in het factuurbedrag.
Geldt bovenstaande niet voor jou? Laten we het dan samen uitzoeken. Stel je vraag aan ons via Mijn Odido Zakelijk Internet of neem contact met ons via 0800–7112 .
Wat gebeurt er na het wijzigen van mijn abonnement?
Na het wijzigen van je Zakelijk Internet abonnement, kunnen de kosten wijzigen. Heb je bijvoorbeeld je internetsnelheid gewijzigd? Of heb je jouw Zakelijk Internet aangevuld met een extra dienst? Dan wijzigt het totaalbedrag en zie je dat terug op jouw Zakelijk Internet factuur van Odido.
Werkt klantvoordeel ook met Zakelijk Internet?
Ja! Je hebt Zakelijk Internet afgesloten met minimaal één Hello Business, @Work mobiel abonnement of zakelijk Go abonnement? Dan zetten we alles handig op één factuur én krijg je elke maand € 4,13 korting op je Zakelijk Internet abonnement, zolang je contract loopt.
Wat is thuiskopieheffing en waarom moet ik het betalen?
Thuiskopieheffing compenseert auteurs en artiesten voor misgelopen inkomsten door het kopiëren van muziek en films voor privégebruik. Het werd in 2003 in het leven geroepen in de strijd tegen het illegaal downloaden van films en muziek, in de vorm van een heffing op lege cd’s en dvd’s. Sinds 2013 geldt het als een heffing op apparaten waarmee je een privékopie van muziek of video kunt maken. Dit zijn apparaten zoals smartphones, tablets en laptops. Maar ook voor lege beeld- en geluidsdragers, zoals externe harddisks en usb-sticks.
Hoe wordt thuiskopieheffing berekend?
De hoogte van de thuiskopieheffing is wettelijk vastgesteld en verschilt per apparaat.
Wanneer en hoe betaal ik thuiskopieheffing?
De thuiskopieheffing betaal je eenmalig. Hij wordt automatisch verrekend met de factuur van je hardware. Dus heb je een smartphone aangeschaft? Dan vind je de heffing terug op de factuur daarvan.
Kan ik thuiskopieheffing aftrekken?
Ja, je kunt dit doen met de hardware factuur.
Zijn er uitzonderingen voor zakelijke klanten?
Door de naam van de heffing lijkt deze alleen te gelden voor de consumentenmarkt, maar niets is minder waar. Door integratie van privé-apparatuur in het professionele leven (Bring Your Own Device) is niet meer vast te stellen dat zakelijke devices alleen voor werk-gerelateerde zaken worden gebruikt. Daarom geldt de thuiskopieheffing ook voor zakelijke producten.
Heb je je apparatuur wel puur en alleen voor professioneel gebruik? Dan kun je ontheffing aanvragen via Thuiskopie. Je kunt dan het door jou betaalde bedrag terugkrijgen.
Welke apparaten vallen onder de thuiskopieheffing?
Apparaten waarop je bestanden kunt kopiëren, zoals lege beeld- en geluiddragers. Denk aan externe hard disks, usb-sticks en e-readers.
Apparaten die gebruikt kunnen worden om mee te kopiëren, zoals pc's, laptops, tablets, mp3-spelers en smartphones.
Geldt de thuiskopieheffing ook voor refurbished apparaten?
De thuiskopieheffing geldt voor alle beeld- en geluidsdragers, dus ook voor refurbished. Dat zijn gebruikte apparaten die dusdanig aangepast, vernieuwd, gecontroleerd en/of heropgebouwd zijn dat ze aan nieuwe consumenten kunnen worden verkocht. De thuiskopievergoeding is verschuldigd zodra een refurbished apparaat door een professionele wederverkoper aan of ten behoeve van een nieuwe eindgebruiker wordt verkocht. Sinds 2021 worden aparte tarieven gehanteerd voor refurbished apparaten. De thuiskopieheffing voor refurbished apparaten is 40% lager is dan het reguliere tarief.
Hoe krijg ik thuiskopieheffing terug wanneer ik mijn bestelling annuleer?
De door jou betaalde thuiskopieheffing wordt na het annuleren van je bestelling automatisch teruggeboekt.
Hoe vraag ik Klantvoordeel aan?
Heb je alleen zakelijke abonnementen? Dan word je automatisch aangemeld voor Klantvoordeel. Hoef je zelf niks voor te doen. Behalve als je een Go Business abonnement hebt. Een Go Business abonnement meld je zelf aan voor Klantvoordeel via Odido Service.
Heb je een zakelijk abonnement en een abonnement dat je privé gebruikt en wil je daar Klantvoordeel over krijgen? Meld het abonnement dat je privé gebruikt dan zelf aan in Mijn Odido.
Wat is Klantvoordeel voor zakelijke abonnementen?
Heb je meerdere abonnementen van Odido op hetzelfde klantnummer (dus op 1 factuur) of op hetzelfde adres? Dan kan je elke maand korting of extra’s krijgen. Dit noemen we Klantvoordeel.
Kan ik ik zakelijke abonnementen en abonnementen die ik privé gebruik combineren voor Klantvoordeel?
Ja, dat kan. Als je je zakelijke abonnement en je abonnement dat je privé gebruikt op hetzelfde adres hebt, kan je Klantvoordeel krijgen. Goed om te weten: kan alleen als je zakelijke abonnement een Hello Business abonnement is.
Waarom krijg ik geen Klantvoordeel?
Dat kan verschillende redenen hebben. Goed om te weten:
- Combineer je je @Work abonnement met andere abonnementen? Dan krijg je geen korting op @Work, maar wel op de combinatie. Heb je bijvoorbeeld een @Work abonnement en Zakelijk Internet, dan krijg je geen korting op je @Work abonnement, maar wel op Zakelijk Internet (de combinatie).
- Hello Business & @Work abonnementen zijn automatisch aangemeld voor Klantvoordeel. Heb je nog een lopend zakelijk Go abonnement of een Hello abonnement dat je privé gebruikt? Dan moet je dat zelf aanmelden voor Klantvoordeel. Doe je via Mijn Odido of via Odido Service.
Welke voordelen krijg ik?
Je krijgt elke maand tot € 6,20 korting op je abonnement en tot 5 GB extra data in je databundel.
Hoe zie ik Klantvoordeel terug op mijn factuur?
Klantvoordeel staat als aparte regel op je factuur. Handig. Zie je precies hoeveel korting je krijgt. We geven een voorbeeld:
Mobiel abonnement 1: € 25
Mobiel abonnement 2: € 25
Mobiel abonnement 3: € 25
3X Klantvoordeel: -€ 5 (totaal -€ 15)
Totaal: € 60
Wat gebeurt er kosten die ik buiten mijn bundel maak?
Als je bent ingelogd op
Odido.nl of in de Odido app kan je op 2 plekken informatie over Klantvoordeel vinden:
- In het overzicht van je account, waar je al je abonnementen ziet. Onderaan de pagina vind je informatie over Klantvoordeel
- Als je al een abonnement hebt geselecteerd druk je in het menu bovenaan op "Meer" en daarna op ‘Klantvoordeel’. Je komt nu op de juiste pagina.
Hoeveel Klantvoordeel krijg ik?
Hoeveel Klantvoordeel je krijgt, ligt aan het abonnement dat je kiest. Wil je precies weten hoeveel Klantvoordeel je krijgt? Neem een kijkje hier.
Waar vind ik informatie over mijn aankomende abonnement?
Na het afsluiten van je abonnement sturen wij een bevestigingsmail. Daarin vind je zowel de startdatum als de producten die je bij ons hebt afgesloten.
Deze gegevens zijn ook in te zien in Mijn Odido onder 'Nieuw' en in de Mijn Odido App.
Registreer hier je
Mijn Odido app.
Kan ik mijn abonnement tussentijds aanpassen?
Beschik je over een zakelijk abonnement? Dan kan je 1 keer per maand de grootte van je databundel aanpassen. Wij noemen dit bijstellen. Dit is handig als je verwacht dat je in een maand wat meer of minder mobiel internet nodig denkt te hebben. Het bijstellen van je databundel kun je heel eenvoudig zelf regelen in Mijn Odido. Ga daarvoor naar de sectie 'bundel aanpassen'.
Let op! Om de bundel van een abonnement aan te passen, moet je wel beheerdersrechten hebben. Beschik je nog niet over beheerdersrechten? Neem dan contact op met de telecombeheerder van jouw bedrijf of vraag ze aan via Mijn Odido, onder beheerdersinstellingen.
Naast het aanpassen van de grootte van databundels is het in Mijn Odido ook mogelijk om extra bundels toe te voegen aan een abonnement. Bijvoorbeeld een vast nummer op je mobiel (Office Essential) of een Deezer-bundel waarmee je jouw favoriete muziek kan luisteren.
Hoe verleng ik mijn abonnement?
Je verlengt jouw abonnement als beheerder in Mijn Odido in 3 stappen.
Log in op de Mijn Odido app of Mijn Odido.
Selecteer een Sim Only of telefoonabonnement.
Verleng je abonnement door je bestelling online af te ronden.
Hoe verleng ik als ik geen beheerder ben op Mijn Odido?
Je hebt beheerderrechten nodig om je zakelijk abonnement te verlengen. Als je één abonnement hebt, activeer je deze rechten via Mijn Odido. Als je binnen een organisatie werkt en meerdere collega's een abonnement hebben bij ons, kun je de beheerder verzoeken om je abonnement te verlengen.
Vanaf wanneer kan ik mijn zakelijke abonnement verlengen?
Je kunt je zakelijk abonnement verlengen vanaf 6 maanden voordat je contract afloopt. Ga naar Mijn Odido om te zien wanneer je kunt overstappen of vul de verlengchecker in op deze pagina.
Wat gebeurt er als ik mijn zakelijke abonnement gewoon laat doorlopen, en ik niet verleng?
Dan loopt je contract automatisch door. Je blijft natuurlijk verbonden met ons superstabiele en ongelofelijk snelle netwerk. Zou wel kunnen dat de kortingen verdwijnen die je nu hebt.
Kan ik tussentijds overstappen van Sim Only naar een abonnement met toestel?
Wanneer je verlengt met een Sim Only abonnement kun je bij Odido altijd nog tussentijds verlengen mét toestel. Dit noemen we Toestelflexibiliteit. Je ontvangt je nieuwe toestel dan direct.
Wanneer ontvang ik mijn nieuwe toestel?
Ook als jouw abonnement nog niet is afgelopen kun je verlengen mét toestel. Dit ontvang je dan direct. De afbetaling van het toestel begint zodra je nieuwe contract in gaat. Handig als je huidige toestel al aan vervanging toe is!
Voor welke apparaten kan ik een zakelijk abonnement afsluiten met eSIM?
In onze shop vind je een overzicht van alle telefoonlen met eSIM.
Hoe neem of draag ik een contract over?
Voor een contractovername hebben we het één en ander aan informatie van je nodig. Doorloop de volgende stappen.
Door contractovername wisselt je abonnement van eigenaar. Je kunt je abonnement door een ander persoon of door een ander bedrijf laten overnemen. Dit is handig wanneer je bijvoorbeeld zelf je abonnement niet meer nodig hebt of een eigen bedrijf bent gestart.
Meer informatie over een contractovername vind je op deze pagina.
Waar vind ik de einddatum van mijn abonnement?
De einddatum van je huidige contract is terug te vinden onder het kopje Mijn abonnement in Mijn Odido.
Ben je benieuwd wanneer je huidige abonnement afloopt? De einddatum van je abonnement kan je vinden in de sectie 'Mijn abonnement' in Mijn Odido. Je kunt ook direct zien of je het huidige abonnement al mag verlengen.
Kan ik met een zakelijk abonnement onbeperkt bellen en internetten in het buitenland?
Bellen in de EU kan vanuit je bundel. Voor internet verschilt het per abonnement. Kijk op deze pagina wat je met jouw bundel kunt in het buitenland.
Waarom werkt mijn internet niet in het buitenland?
Wil je internetten in het buitenland, maar maakt je telefoon geen verbinding? Controleer dan of je instellingen kloppen: zet Data Roaming AAN en EU internet UIT. Werkt dit niet? Bekijk onze toestelhulp voor de juiste stappen. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op via 0800-7112.
Hoe gebruik ik mijn internetbundel in het buitenland?
Zet de optie 'dataroaming' aan via de telefooninstellingen. Vanaf dan kun je de GB's in je abonnement ook binnen de EU gebruiken. Voor dataverbruik buiten de EU verschilt het per abonnement en per land of dat uit je bundel gaat. Kijk op deze pagina in welke landen jij je internetbundel gebruikt in het buitenland of kies je voor een Internet op Reis bundel.
Wat zijn de kosten van internetten en bellen in het buitenland?
Wanneer je aankomt in het buitenland, ontvang je van Odido een SMS waarin je meer informatie vind over de kosten van bellen, SMSen en internetten in dat land.
Je kunt de GB's in je abonnement ook binnen de EU gebruiken, net als bellen en SMSen. Voor dataverbruik en bellen en SMSen buiten de EU verschilt het per abonnement en per land of dat uit je bundel gaat. Kijk op deze pagina in welke landen jij je bundel gebruikt in het buitenland of kies voor een Internet op Reis bundel.
Hoe koop ik een Internet op Reis bundel?
Ga je naar het butienland, waar je ook jouw mobiele abonnement gebruikt? Kijk op deze pagina in welke landen jij je bundel gebruikt in het buitenland. Gaat internetten buiten jouw databundel? Kies dan voor een Internet op Reis bundel. Dat doe je via de SMS die je binnen hebt gekregen van Odido toen je in het buitenland arriveerde of via Mijn Odido.
Waar vind ik de noodnummers voor binnen de EER?
Op deze pagina vind je de noodnummers binnen de Europe Economische Ruimte.
Kan ik bellen naar 112 in het buitenland?
Alle netwerken in het buitenland zijn verplicht (lokale) 112 calls te accepteren als ze de techniek van je toestel ondersteunen. Als je in het buitenland bent en je toestel slechts 2G en 3G, of 4G maar zonder VoLTE (bellen via 4G) ondersteunt, werkt 112 alleen op de beschikbare lokale 2G en/of 3G netwerk(en). Je telefoon vindt dit netwerk automatisch.
Hoe kan ik zien hoeveel MB's ik nog over heb in het buitenland?
Dat kan in de Mijn Odido App via de optie 'Buitenland'. Ben je in het buitenland? Dan kun je ook zien hoeveel MB's in het buitenland je nog hebt. Let op: deze pagina werkt alleen in het buitenland.
Kan ik mijn Hello en Hello Business abonnement combineren voor Samen Unlimited?
Nee, dat kan niet. Je kan je Hello en je Hello Business abonnement alleen combineren voor Klantvoordeel.
Hoe werkt Samen Unlimited?
Als je 1 actief Hello Business Unlimited abonnement hebt, betaal je voor elk volgend Unlimited abonnement € 20 per maand. Noemen we Samen Unlimited. Alle abonnementen krijgen dezelfde voorwaarden, zoals snelheid en roaming, als het hoofdabonnement. Echt fijn. Goed om te weten: voor Samen Unlimited moeten alle Unlimited abonnementen op hetzelfde klantnummer (dus op dezelfde factuur) staan.
Kan ik mijn bestaande abonnement omzetten naar Samen Unlimited?
Ja, bijna alle abonnementen kan je omzetten naar een Hello Business Samen Unlimited abonnement. Ook Data Only. Deze dingen zijn goed om te weten:
-Er moet 1 hoofdabonnement zijn.
-Als je een MB-Verdeler hebt en die wil houden, kan je je abonnement niet omzetten naar een Hello Business abonnement.
-Als je een andere UCC dienst hebt dan Office Essential, kan je je abonnement niet omzetten naar een Hello Business abonnement.
-Als je een speciale korting (CSD) krijgt en wil houden kan je je abonnement niet omzetten naar een Hello Business abonnement.
Wat gebeurt er als ik 1 Samen Unlimited abonnement opzeg?
Als je 1 Samen Unlimited abonnement opzegt, lopen de andere Samen Unlimited abonnementen gewoon door en verandert er niks. Maar, als er door de opzegging nog maar 1 mobiel abonnement overblijft, krijg je geen klantvoordeel meer.
Welk abonnement is mijn hoofdabonnement?
Je hoofdabonnement is het Hello Business Unlimited abonnement dat je als eerste hebt afgesloten.
Wat gebeurt er als ik mijn hoofdabonnement opzeg?
Als je het hoofdabonnement in je Samen Unlimited contract opzegt, moet er een nieuwe hoofdabonnement komt. Het abonnement met het langst lopende Samen contract wordt het nieuwe hoofdabonnement. Dat gebeurt automatisch. Hoef je zelf niks voor te doen. Goed om te weten: voor het nieuwe hoofdabonnement geldt dan niet meer de Samen Unlimited voor € 20, maar de normale prijs. Hier krijg je wel korting met Klantvoordeel op. Alle andere Samen Unlimited abonnementen blijven gewoon € 20 per abonnement per maand.
Hoe zie ik Samen Unlimited terug op mijn factuur?
Je Samen Unlimited bundels staan net als je andere bundels op je factuur. Zo zie je precies hoeveel Samen Unlimited bundels je hebt en wat je ervoor betaalt.
Welke Hello Business bundels zijn er?
Er zijn 7 verschillende bundels: 2 GB, 10 GB, 15 GB, Unlimited Start, Unlimited Basis, Unlimited Plus en Unlimited Premium.
Welke snelheden heeft Hello Business?
Hello Business is er met 10 Mbit/s, 300 Mbit/s, 600Mbit/s en 1000 Mbit/s. (Dit is de download snelheid)
Welke internetsnelheid past bij mij?
Welke snelheid het beste bij je past, hangt af van hoe je je telefoon en je mobiele internetverbinding voor je werk gebruikt. Deel je data met andere apparaten, zoals een tablet of laptop? Welke apps gebruik je? En hoeveel apps gebruik je tegelijkertijd? Wil je videovergaderen in hoge kwaliteit of maakt dat niet zo uit? En waar werk je precies? Want ook de plek waar je werkt heeft invloed op de snelheid van je netwerk. Hoe meer dingen je met je telefoon wil doen, hoe meer snelheid je nodig hebt.
Welke snelheid heeft een @Work abonnement?
De hoogste snelheid die je met @Work abonnement kan halen is 256 Mbit/s.
Wat zit er allemaal in mijn Hello Business bundel?
Met Hello Business kies je de bundel die het beste bij je past. Kies uit 4 verschillende snelheden waarop je gebruik maakt van ons netwerk, bel altijd onbeperkt in Nederland en de EU, krijg altijd onbeperkt data in Nederland en kies zelf hoeveel data je in de EU en daarbuiten nodig hebt. En je krijgt korting. Klantvoordeel als je 2 of meer zakelijke abonnementen afsluit of als je een zakelijk abonnement combineert met een abonnement voor jezelf. Of Samen Unlimited. Sluit je zoveel dezelfde abonnementen mee af als je wil. Betaal je het hoofdabonnement en maar € 20 per abonnement per maand voor elk extra abonnement.
Welke zones zitten er in de Hello Business bundels?
Ligt aan de bundel die je kiest. Er zijn 2 varianten: Nederland en de EU of Nederland, de EU plus Zwitserland, Turkije en de Verenigde Staten.
Kan ik netflixen met 10Mb/s?
Ja dat kan, maar we raden het niet aan. Streamingsdiensten werken beter met een hogere snelheid.
Waarom kan ik kiezen uit verschillende internetsnelheden?
Bij Odido kies je het abonnement dat bij je past. Heb je altijd genoeg data en de snelheid die je wil, maar betaal je nooit teveel. Fijn hè?
Wanneer kan ik de snelheid van 1Gbit/s halen op mijn telefoon met 5G?
Of je de snelheid van 1Gbit/s kan halen op je telefoon ligt aan een aantal dingen:
- Op dit moment is de snelheid van 1 Gbit/s nog maar beperkt beschikbaar. Na de 5G veiling, die waarschijnlijk begin 2024 zal zijn, zal de snelheid pas overal beschikbaar zijn.
- Niet alle telefoons kunnen de snelheid van 1Gbit/s halen. Alleen de nieuwste telefoons kunnen dat.
- 1Gbit/s is de geraamde snelheid. Dat betekent dat het de hoogste snelheid is die je kan halen binnen je abonnement. Het betekent niet dat je deze snelheid ook altijd haalt. Het weer, de afstand tussen je telefoon en onze zendmast en de drukte op het internet kunnen er bijvoorbeeld voor zorgen dat de snelheid die je haalt lager ligt.
Hoe verleng ik mijn Odido abonnement?
Je kunt alleen een zakelijk abonnement verlengen als je beheerder bent. Je abonnement verlengen kan via de Mijn Odido app en via het Mijn Odido portaal. We leggen je hieronder in 3 stappen uit hoe jij je zakelijke abonnement verlengt:
1. Log in op
/my/bedrijf/abonnementen.
2. Selecteer een Sim Only of telefoonabonnement.
3. Verleng je abonnement door de bestelling online af te ronden.
Vanaf wanneer kan ik mijn zakelijke abonnement verlengen?
Je kunt je zakelijk abonnement verlengen vanaf 6 maanden voordat je contract afloopt. Ga naar Mijn Odido om te zien wanneer je kunt overstappen of vul de verlengchecker in op deze pagina.
Wat kan ik doen als mijn bestelling is afgewezen?
Bij de aanvraag van ieder nieuw zakelijk abonnement voeren wij een risico-onderzoek uit op basis van o.a. statistische gegevens van algemene bedrijfskenmerken. Daarnaast vragen wij faillissements- en betalingsinformatie op bij Dun & Bradstreet, een organisatie die gespecialiseerd is in het verzamelen van handelsinformatie. Bij eenmanszaken wordt de eigenaar aanvullend getoetst bij Focum. Uit het risico-onderzoek volgt één van deze drie uitkomsten:
Je aanvraag wordt direct geaccepteerd
Je aanvraag wordt verwerkt nadat je een aanbetaling doet
Je aanvraag wordt geweigerd
Aanbetaling
Als je wordt gevraagd om een aanbetaling, kun je deze binnen 4 weken overmaken op rekeningnummer NL03COBA0733959717 t.n.v. Odido Netherlands. Vermeld bij je betaling je KvK-nummer en de bedrijfsnaam. Zodra de aanbetaling door ons is ontvangen, word je geïnformeerd over het vervolgproces. Ook is het mogelijk de aanbetaling in één van onze
Shops te voldoen. Een aanbetaling wordt verrekend met je toekomstige facturen.
Aanvraag geweigerd
Je kunt de reden van afwijzing altijd schriftelijk bij ons opvragen. Stuur met dit verzoek het volgende mee: een kopie geldig legitimatiebewijs en een kopie van een bankafschrift (maximaal 2 maanden oud). Je kunt dit sturen naar: Odido Klantenservice BV, t.a.v. Zakelijke Acceptatie, Antwoordnummer 17204, 2501 VH in Den Haag.
Hoe kan ik een bezorgafspraak maken?
Je krijgt van onze bezorgservice (AMP Groep) een e-mail. Hierin staat een link en de gegevens waarmee je kunt inloggen. Met deze gegevens maak je online een bezorgafspraak.
Maak een bezorgafspraak
Je kiest via
www.mijnafspraak.nl zelf de bezorgdag en de bezorglocatie. Eventueel kun je op werkdagen tot op de dag voor de levering, tot 22:00 uur de bezorgafspraak wijzigen. Je kunt kiezen tussen gratis bezorgservice en de betaalde premium bezorgservice. Bij de premium bezorgservice kun je zelf kiezen in welk tijdvak je bestelling wordt bezorgd.
Bekijk
hier uit welke tijdvakken je kunt kiezen. Voor beide opties geldt: vóór 22.00 uur besteld, morgen in huis.
Kan ik iemand machtigen om mijn bestelling aan te nemen?
Jazeker, dat kan. Hiervoor is wel een machtiging nodig op bedrijfspapier, ondertekend door jou en de gemachtigde. De gemachtigde moet je legitimatiebewijs kunnen tonen, geen kopie. Daarnaast moet de gemachtigde zichzelf ook legitimeren. De levering mag alleen plaatsvinden op het contract-, of vestigingsadres dat bij ons bekend is.
Hoe verleng ik mijn Odido abonnement?
Je kunt alleen een zakelijk abonnement verlengen als je beheerder bent. Je abonnement verlengen kan via de Mijn Odido app en via het Mijn Odido portaal. We leggen je hieronder in 3 stappen uit hoe jij je zakelijke abonnement verlengt:
1. Log in op
/my/bedrijf/abonnementen.
2. Selecteer een Sim Only of telefoonabonnement.
3. Verleng je abonnement door de bestelling online af te ronden.
Vanaf wanneer kan ik mijn zakelijke abonnement verlengen?
Je kunt je zakelijk abonnement verlengen vanaf 6 maanden voordat je contract afloopt. Ga naar Mijn Odido om te zien wanneer je kunt overstappen of vul de verlengchecker in op deze pagina.
Hoe vraag ik mijn mobiele verbruikstatus en tegoed op?
Download de Mijn Odido app via de App Store of Google Play, of log in op Mijn Odido via onze website en ga naar het tabblad 'Verbruikstatus'.
Je kunt je verbruikstatus bekijken in Mijn Odido. Je verbruikstatus geeft een handige indicatie van het aantal minuten en MB's dat je nog over hebt voor de lopende factuurperiode. Ook zie je welke eventuele overige kosten je hebt gemaakt.
Hoe vraag ik nummberbehoud aan?
Nummerbehoud aanvragen is heel makkelijk, maar de aanvraag moet je alleen wel zelf indienen. We helpen je daar natuurlijk zo goed mogelijk bij. Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe de aanvraag werkt.
1. Je kunt overstappen naar ons netwerk als het mobiele nummer dat je wilt behouden actief is gedurende de overstap. We zeggen je abonnement voor je op, dus je hoeft je contract bij je huidige provider niet zelf op te zeggen. Kijk
hier voor meer informatie of jouw abonnement aan de voorwaarden voldoet.
2. Bestel een zakelijk abonnement.
3. Vraag nummerbehoud aan via de link in de bevestigingsmail na het plaatsen van je bestelling.
Lees hier alles over nummerbehoud.
Je facturen bekijken? Je bundel aanpassen? Regel veel zelf in onze app. Voor al je mobiele abonnementen. Wel zo handig.
Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?
We zijn er voor je
Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met onze chatbot Izzi, of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.
Chat met Izzi
Onze chatbot Izzi is er dag en nacht voor je.
Zelf regelen
Bekijk je factuur, wijzig gegevens en regel wat je wil in Mijn Odido.
Bel met Odido Service
Liever mailen?
Mail naar ons.
We zijn er voor je
Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met onze chatbot Izzi, of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.
Bellen
Bellen voor mobiele abonnementen
Mailen
E-mail voor mobiele abonnementen
Bellen
Bellen voor Zakelijk Internet
Mailen
Mailen voor Zakelijk Internet