-
Start je telefoon opnieuw op.
Wist je dat het voor 80% van de mensen helpt om bij slechte dekking hun telefoon uit en weer aan te zetten? Er zijn meer dingen die je kan doen om je problemen zelf op te lossen.
Hoef je je telefoon niet op te sturen. Handig.
Doet je telefoon het weer?
-
Telefoon werkt weer.
Super, wat fijn dat je telefoon weer werkt.
Voor we verder gaan.
Om je telefoon te laten repareren heb je deze dingen altijd nodig.
1. Zoek je IMEI-nummer op.
Je vindt het IMEI-nummer:
door *#06# in te toetsen op je telefoon
op het witte stickertje achterop je batterij
op de originele verpakking
soms op de achterkant van je telefoon
2. Maak een back-up van je gegevens.
We verwijderen alle gegevens tijdens de reparatie. Vergeet daarom geen back-up van je gegevens te maken. Weten hoe je een back-up maakt? Bekijk onze Toestelhulp.
Tip: doe een fabrieksreset. Soms staan er blokkades in je telefoon, waardoor we ‘m niet kunnen repareren. Met een fabrieksreset verwijder je deze blokkades.
-
Hoe wil je de reparatie aanbieden?
-
Reparatie aanbieden in een winkel.
Waar heb je je telefoon gekocht?
Welk merk telefoon heb je?
-
Bij de Odido Shop.
Ga naar een Odido Shop. Neem naast je telefoon ook je aankoopbewijs mee.
Het proces:
Een Odido medewerker kijkt samen met je naar je telefoon. Kan zomaar zijn dat het probleem meteen op te lossen is. Lukt dat niet? Dan sturen we de telefoon voor reparatie op naar ons reparatiecentrum.
We houden je met mails en sms’jes op de hoogte over de reparatie.
Ook krijg je een e-mail met een track-and-tracecode waarmee je je reparatiestatus bekijkt.
Heb je het aankoopbewijs niet meer?
Dan houden we de productiedatum van je telefoon aan als startdatum van de garantieperiode. Goed om op te letten: de productiedatum is eerder dan je aankoopdatum. Hierdoor kan je telefoon buiten de wettelijke garantietermijn vallen.
Tip: Heb je een iPhone? Zorg dan dat "find my phone" uit staat. Weet je niet hoe dat moet? Kijk in de toestelhulp of zorg dat je je Apple gebruikersnaam en wachtwoord bij je hebt.
Bij een andere winkel.
Heb je je telefoon niet bij Odido gekocht? Dan ga je terug naar de winkel waar je de telefoon hebt gekocht.
Het kan zijn dat de winkel eigen reparatievoorwaarden heeft. Laat je daarom goed informeren.Tip: Heb je een iPhone? Zorg dan dat "find my phone" uit staat. Weet je niet hoe dat moet? Kijk in de toestelhulp of zorg dat je je Apple gebruikersnaam en wachtwoord bij je hebt.
Apple
Voor de reparatie van je Apple telefoon kan je terecht bij Dr. Mobile:
Doorloop het stappenplan op Dr. Mobile om je telefoon aan te melden voor reparatie.
Heb je je telefoon aangemeld en wil je weten hoe het staat met de reparatie? Kwestie van contact opnemen met Dr. Mobile.
Samsung
Meld je telefoon aan voor reparatie op de website van Samsung. Samsung haalt zelf je telefoon op en brengt 'm binnen 3 werkdagen gerepareerd terug. Wil je een Samsung Chromebook gerepareerd hebben? Die kan je alleen telefonisch aanmelden.
Sony
Kwestie van contact opnemen met Sony. Sony haalt zelf je telefoon op en brengt ‘m weer gerepareerd terug.
OnePlus
Meld je toestel aan voor reparatie op de website van OnePlus. Opsturen naar OnePlus is gratis. Als ze ‘m binnen hebben, stuurt OnePlus je telefoon binnen 3 werkdagen gerepareerd terug.
Fairphone
Fairphone moedigt haar gebruikers aan om problemen met hun telefoon zelf op te lossen en kapotte onderdelen zelf te vervangen. Voor hulp kunnen gebruikers altijd terecht bij de klantenservice van Fairphone.
Nothing Phone
Meld je telefoon aan op de website van Nothing Phone. Stuur je telefoon op. Als ze je telefoon binnen hebben, heb je ‘m binnen 3 tot 5 werkdagen gerepareerd terug.
Lenovo
Meld je tablet aan op de Lenovo reparatiewebsite. Vermeld daarbij het serienummer. Je kan de tablet gratis laten ophalen of zelf opsturen.
Ander merk.
Heeft de fabrikant van je telefoon geen reparatieservice? Dan kan je terecht bij Dr. Mobile:
Doorloop het stappenplan op Dr. Mobile om je telefoon aan te melden voor reparatie.
Heb je je telefoon aangemeld en wil je weten hoe het staat met de reparatie? Kwestie van contact opnemen met Dr. Mobile.
Goed om te weten: als je je telefoon hebt aangemeld voor een reparatie bij Dr. Mobile, kan je 'm niet aanbieden in een Odido Shop.
Zakelijke telefoon reparatie
Is je zakelijke telefoon kapot?
Helpen we je bij. Voor je je telefoon laat repareren is 1 ding heel belangrijk.
Veelgestelde vragen over reparatie.
Hoe lang duurt de reparatie?
Wat kost een reparatie?
Hoe weet ik hoe het gaat met mijn reparatie?
Waarom krijg ik een prijsopgave voor de reparatie van mijn telefoon?
Wat doe ik als een accessoire van mijn telefoon kapot is?
Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?
We zijn er voor je
Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met onze chatbot Izzi, of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.
Chat met Izzi
Onze chatbot Izzi is er dag en nacht voor je.
Zelf regelen
Bekijk je factuur, wijzig gegevens en regel wat je wil in Mijn Odido.
Bel met Odido Service
Liever mailen?
Mail naar ons.
We zijn er voor je
Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met onze chatbot Izzi, of regel het in de Odido App. Net wat je handig vindt.
Bellen
Bellen voor mobiele abonnementen
Mailen
E-mail voor mobiele abonnementen
Bellen
Bellen voor Zakelijk Internet
Mailen
Mailen voor Zakelijk Internet