Internetten en bellen in het buitenland.

Zo geregeld. Binnen de EU bel en internet je vanuit je eigen bundel. Ga je verder weg? Dan is er Internet Op Reis. Een voordelige bundel waarmee je in elk land mobiel internet gebruikt voor een vaste prijs. Wel zo fijn. Check de prijzen per land met de knop hieronder. Goede reis.

Vrouw met oordopjes
Je abonnement in het buitenland.

Benieuwd naar de kosten van je abonnement in een ander land? Kom je zo achter: 

  • Als je nog in Nederland bent, stuur je een sms naar 5545. Kost je niks. In de sms zet je PRIJS en het land waar je heen gaat. Bijvoorbeeld PRIJS SPANJE of PRIJS NIEUW-ZEELAND. Sturen we je een sms terug met de prijzen.

  • Je vindt de prijzen voor ook altijd terug in Mijn Odido. Zie je meteen hoeveel van je bundel je al verbruikt hebt. 

Op reis met een vaste prijs.

Met Internet Op Reis heb je buiten de EU mobiel internet voor een vaste prijs. Echt fijn. Zo voorkom je hoge kosten voor roaming.

Op reis in de EU.

Met je abonnement kan je gewoon bellen, sms’en en internetten in de EU, IJsland en Noorwegen en Liechtenstein. Kost je niks extra’s.

Op reis buiten de EU.

Reis je verder, dan gelden er andere prijzen voor bellen en sms’en. Internetten kan buiten de EU via Betalen per MB of voor een vaste prijs met Internet op Reis.

Zo werkt bellen en internetten binnen de EU.

In de EU bel, sms en internet je zoals je in Nederland gewend bent. Zit in je abonnement of je Prepaid, zonder extra kosten. Bundel op? Dan betaal je dezelfde buiten-de-bundelprijs als in Nederland. Check hieronder welke landen in het EU-gebied van Odido vallen. En hoe je je bundel in die landen gebruikt.


1. Zet dataroaming aan.

Zet dataroaming aan om je databundel te gebruiken binnen de EU. Vind je in de instellingen van je telefoon. Het kan zijn dat het standaard uitstaat. 


2. Hello Business abonnement.

Met een Hello Business abonnement heb je binnen de EU onbeperkt belminuten en sms’jes, en tot 85 GB data per maand. Twijfel je? Check of je bestemming binnen de EU valt.  


3. Ander abonnement.

Heb je een ander abonnement dan Hello Business? Controleer dan eerst even je prijzen in het buitenland. 

Buiten de EU.

Onze Internet op Reis passen zijn vernieuwd. Internetten buiten de EU is nu nog voordeliger. Je kiest een pas per land in plaats van per zone. Zo werkt het: naast de Internet op Reis passen kan je ook internetten met Betalen per MB. De prijzen per land vind je op onze tarievenpagina. Bekijk hier ook met welke roamingpartners we samenwerken en welke technologieën per land beschikbaar zijn (zoals bellen via 4G of internetten via 5G).


1. Zet dataroaming aan.

Internet op Reis gebruiken is heel makkelijk. Krijg je vanzelf een sms over zodra je de grens over gaat. Zet bij instellingen je dataroaming aan om Internet op Reis te kunnen gebruiken. Het kan zijn dat dit standaard uitstaat.


2. Koop Internet Op Reis.

Je bestelt Internet op Reis met de link in de sms. Of in Mijn Odido. We sturen je een sms als je 80% en 100% van je data hebt verbruikt. En de kosten voor Internet op Reis staan gewoon op je factuur.


3. Internetten waar je ook bent.

Geregeld, je bent online. Hou in Mijn Odido je verbruik in de gaten. Data op? Dan stopt je internet vanzelf. Bestel extra Internet Op Reis als je meer wil internetten buiten de EU. 

Veelgestelde vragen.

Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?

We zijn er voor je.

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons, chat met chatbot Izzi of regel het in de Odido App. Net wat je fijn vindt. 

Chat met Izzi.

Onze chatbot Izzi is er dag en nacht voor je.

Regel het zelf.

Je kan veel zelf vinden en regelen in mijn Odido. Bekijk bijvoorbeeld je factuur of pas je gegevens aan.

Vraag het de Community.

Gooi je vraag in de groep. De community van Odido heeft ruim 300.000 leden. Stel zelf een vraag of speur door de ruim 45.000 topics.

Bel met Odido Service.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Hieronder vind je onze openingstijden.

We zijn er voor je

Op de website vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Neem contact op. Bel onze klantenservice, vraag het onze chatbot of regel het in de Odido App.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Daarom staat onze chatbot Izzi 24/7 voor je klaar.

Regel het in de app.

In de Odido App regel je van alles rond je abonnement. Van je internetsnelheid tot facturen. En kom je ergens niet uit? Stuur ons een berichtje. Kan ook gewoon in de app.

Vraag het de Community.

Gooi je vraag in de groep. De community van Odido heeft ruim 300.000 leden. Stel zelf een vraag of speur door de ruim 45.000 topics.

Bel met Odido Service.

Liever contact met onze klantenservice? Kan natuurlijk ook. Ons telefoonnummer is morgen vanaf 8 uur weer bereikbaar.

We zijn er voor je.

Vragen? Op deze pagina vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Gewoon even contact opnemen. Bel je accountmanager of stuur ons een e-mail. Net wat je fijn vindt.

Bel met je accountmanager.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Je accountmanager helpt je graag. 

Stuur een e-mail.

Dat kan via het contactformulier. Vul ‘m in, dan nemen we contact met je op. 

We zijn er voor je.

Vragen? Op deze pagina vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Gewoon even contact opnemen. Bel een accountmanager of stuur ons een e-mail. Net wat je fijn vindt.

Bel met een accountmanager.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Een accountmanager helpt je graag. 

Stuur een e-mail.

Dat kan via het contactformulier. Vul ‘m in, dan nemen we contact met je op. 

We zijn er voor je.

Vragen? Op deze pagina vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Gewoon even contact opnemen. Bel je accountmanager of stuur ons een e-mail. Net wat je fijn vindt.  

Bel met je accountmanager.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Je accountmanager helpt je graag. 

Stuur een e-mail.

Dat kan via het contactformulier. Vul ‘m in, dan nemen we contact met je op. 

We zijn er voor je.

Vragen? Op deze pagina vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Gewoon even contact opnemen. Bel een accountmanager of stuur ons een e-mail. Net wat je fijn vindt.

Bel met een accountmanager.

Liever persoonlijk contact? Kan natuurlijk ook. Een accountmanager helpt je graag. 

Stuur een e-mail.

Dat kan via het contactformulier. Vul ‘m in, dan nemen we contact met je op.