Beschikbaarheid instellen

Stappenplan voor Vast op Mobiel desktop app.

Beschikbaarheid instellen.

  1. Geef je telefonische beschikbaarheid door.

    Via de desktop app kan je eenvoudig je telefonische beschikbaarheid doorgeven. Je stelt dit in door je activiteit aan te passen. Je hebt de keuze uit “beschikbaar” of “niet beschikbaar” en eventueel eerder aangemaakte snelkoppelingen.

    Beschikbaar: Als je je status aanpast naar “Beschikbaar” zullen inkomende oproepen naar je vaste en mobiele nummer altijd binnenkomen. Tenzij je een doorschakeling op deze status hebt ingesteld.

    Niet beschikbaar: Als je je status aanpast naar “niet beschikbaar” zullen inkomende oproepen naar je vaste en mobiele nummer doorgeschakeld worden naar je voicemail of naar een ingesteld doorschakelnummer. Bel je deelnemer van een belgroep? Dan komen ook die oproepen niet binnen.
    beschikbaarheid instellen

  2. Voeg een eindtijd toe.

    Je kan ook een eindtijd toevoegen. Klik op de gewenste periode achter de activiteit. Als de periode is verstreken springt je status automatisch naar “beschikbaar”.

    beschikbaarheid eindtijd instellen

  3. Wil je enkel de beschikbaarheid van je vaste nummer instellen?

    Bijvoorbeeld oproepen naar je vaste nummer doorzetten naar je voicemail, terwijl je oproepen op je mobiele nummer wel gewoon binnenkomen. Dat kan. Dit stel je eenvoudig in door je rol aan te passen. Ga naar je profiel en selecteer de status Privé bij Rol.

    beschikbaarheid van je vaste nummer