Welkom bij
Odido Business.

Overstappen is zo geregeld.

Leuk dat je hebt gekozen voor Odido Business. Op deze pagina vind je alle info zodat je makkelijk overstapt naar ons netwerk. En we maken het makkelijk voor je. Volg deze stappen voor een soepele overstap.

  1. Je nieuwe Odido simkaart.

    Je hebt je nieuwe Odido simkaart binnen. Op de aangegeven datum wordt je telefoonnummer overgezet op je nieuwe simkaart. Op de sticker van je nieuwe simkaart staat een datum waarop je je simkaart moet verwisselen. Zie hiervoor stap 2. Zorg dat je op deze dag je nieuwe simkaart bij je hebt.

  2. Zorg dat je in Nederland bent.

    Je oude simkaart en je nieuwe Odido simkaart moeten op de dag van het nummerbehoud in Nederland zijn. Lukt dat niet, laat dan zo snel mogelijk aan je telecombeheerder weten wanneer je weer terug in Nederland bent. De datum van het nummerbehoud stellen we dan uit. Samen spreken we een nieuwe datum af. Heb je je werktelefoon niet mee naar het buitenland, dan verwissel je je simkaart als je terug bent in Nederland.

  3. Contacten opslaan.

    Om je contacten mee te nemen naar je nieuwe nummer, raden we je aan om je telefoonboek te kopiëren naar het toestelgeheugen of in de cloud te zetten. Doe dit vóór de datum dat je nummer wordt overgezet. In de Odido handleiding vertellen we precies wat je moet doen. Of kijk op de Toestelhulppagina. Kom je er niet uit? Gewoon even bellen: 0800-0092.

  4. Voicemail afluisteren.

    Berichten die zijn ingesproken op je voicemail worden niet meegenomen naar Odido. Luister je voicemail dus nog even af, voordat je nummer wordt overgezet.

  1. Tijdstip nummerbehoud.

    Een precies tijdstip waarop je nummer wordt overgezet naar het Odido netwerk, kunnen we niet geven. We zijn namelijk afhankelijk van je oude provider. Houd er rekening mee dat je op de dag waarop je nummer wordt overgezet minder goed bereikbaar bent dan je gewend bent.

  2. Sms met herinnering.

    Op de dag zelf, of de dag van tevoren, sturen we je een sms. Hierin staat een herinnering dat we je nummer gaan overzetten. Geeft je telefoon aan dat je geen netwerk meer hebt met de simkaart van je oude provider? Dan is het tijd om je nieuwe Odido simkaart in je telefoon te doen.

  3. Je nieuwe pincode.

    Iedere simkaart heeft een eigen pincode. Toets deze code in als je de simkaart in je telefoon hebt gedaan. De pincode staat op de bovenhoek van het kaartje waar je simkaart in zit. Als je wil, pas je de code daarna zelf aan op je telefoon.

  4. Je voicemail opnieuw instellen.

    Om je voicemailbox aan te zetten, bel je naar 1233. Je hoort dan precies hoe je de Odido voicemail instelt. We vragen je om een wachtwoord in te stellen en een persoonlijke welkomstboodschap in te spreken. Je wachtwoord mag 4 tot 7 cijfers hebben. Goed om te weten: als je je voicemail in het buitenland beluistert, is een wachtwoord verplicht. En je kan je voicemail alleen instellen als je in Nederland bent.

  5. De Odido App.

    Met de Odido App kan je altijd en overal bij je belangrijkste gegevens. Je checkt je gebruik, past de instellingen van je voicemail aan of vraagt je pukcode op.

Veelgestelde vragen

Lees meer over onze diensten.

Ons netwerk.

Het Odido netwerk is niet alleen het snelste netwerk, we hebben ook de beste dekking en de meeste masten.

Ontdek eSIM.

eSIM is de nieuwste soort simkaart en vervangt je plastic simkaart. Zo zet je ook makkelijk 2 abonnementen op 1 telefoon.

Regel het in de Odido App.

Maak gratis een account aan in Mijn Odido en download de app. Handig, want zo heb je 24/7 inzicht in je gebruik. En je regelt veel zaken zelf.