Het duurt even voordat een betaling in ons systeem staat. Staat er na 2 werkdagen nog steeds in Mijn Odido dat je moet betalen? Bel ons, dan kijken we met je mee.
Afschrijven van je kosten.
Gaat vanzelf. Schrijven we altijd tussen de 20e en 30e van de maand van je betaalrekening af. De precieze datum staat op je factuur. Die vind je in Mijn Odido.
Hoe je betaling ervoor staat.
Je krijgt een e-mail van ons als er een nieuwe factuur voor je klaarstaat. Al je facturen vind je terug in Mijn Odido. Wel zo overzichtelijk. Daar vind je ook hoe het met je betaling staat. Zie je een groen vinkje bij de factuur? Dan is de betaling gelukt. Anders zie je een rood kruisje staan, en het bedrag dat je nog moet betalen.
Betaling uitstellen.
Lukt het een keer niet om op tijd te betalen? Of heb je nog een rekening openstaan? Vraag dan om uitstel en betaal later. Kost je niks extra’s. Er zijn een paar voorwaarden.
Je kan tussen de 10 en 30 dagen uitstellen.
Je maakt het openstaande bedrag zelf over. Zorg ervoor dat je dat op tijd doet.
Je kan maar voor 1 factuur tegelijk uitstel aanvragen.
Voor nieuwe facturen die binnenkomen, heb je geen uitstel. Die betaal je gewoon op tijd.
Heb je al een betaalafspraak? Dan kan je een betaling niet uitstellen.
Zo werkt de automatische afschrijving.
Meer weten over de automatische afschrijving? En wat als die mislukt? Je leest het hier.
-
Datum van afschrijving
We schrijven het bedrag automatisch af van je rekening, tussen de 20e en 30e van de maand. De precieze datum staat op je factuur. Kan je altijd zien in Mijn Odido. Je krijgt van ons altijd eerst een e-mail met de afschrijfdatum. Mislukt de eerste afschrijving? Kijk dan in Mijn Odido of je rekeningnummer nog klopt.
-
1e herinnering
Nog niet betaald? Kan gebeuren. We helpen je herinneren. Je krijgt een e-mail en een sms’je met een link waarmee je de factuur die nog openstaat meteen kan betalen. Handig. Wacht niet te lang, anders komen er extra kosten bij.
-
2e herinnering
Is de betaling na de 1e herinnering ook niet gelukt? Dan krijg je van ons een e-mail en sms met een tweede herinnering en een link waarmee je meteen kan betalen. En er komt nu € 15 bij.
-
Geblokkeerde Odido diensten
Is er na de 2e herinnering niet betaald? Dan zetten we je Odido diensten tijdelijk stop. Je hebt dan geen Internet, + TV + Vast Bellen meer. Je kan nog wel bellen naar 112 en Odido Service. Je krijgt een e-mail en sms over de tijdelijke stop. We laten je ook weten wat je nu kan doen. Om je diensten terug te krijgen kan je het beste betalen via de link die we je sturen. Zelf overmaken kan ook, maar dat duurt langer.
-
Laatste herinnering
Je krijgt een 3e en laatste herinnering met een link om te betalen. Betaal op tijd, anders zeggen we je diensten op. Vinden we jammer.
-
Opzegging en incassobureau
Is het bedrag na de 3e herinnering niet betaald? Dan zeggen we je Odido diensten op. Je krijgt daar dan een e-mail en een brief over. Het bedrag dat je nog moet betalen, geven we door aan een incassobureau. Goed te weten: hebben we je diensten opgezegd omdat je niet betaalde? Dan sluiten we je niet nog een keer aan.
Openstaande facturen.
Heb je facturen openstaan? Betaal ze. Zo zorg je ervoor dat je kan blijven bellen, internetten en tv-kijken. Wel zo fijn.
We zijn er voor je.
Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons. Chat met onze chatbot. Stel je vraag in de community. Of regel het in de Odido App. Net wat je wil.
Ben je ondernemer? Stel je vraag aan Odido Business.