Veelgestelde vragen
Om het contract over te zetten rekenen we € 25,42 (incl. btw) verwerkingskosten. Dit brengen we in rekening bij de nieuwe contracthouder.
We rekenen geen kosten voor contractovername:in geval van overlijden
in geval van contractovername naar een zakelijk abonnement, waarbij de contracthouder gelijk blijft. Goed om te weten: is het nummer een oud Tele2 abonnement? Dan kan je geen contractovername aanvragen naar een zakelijk Odido abonnement. Je kan dan eerst een nieuw zakelijk Odido abonnement afsluiten en nummerbehoud aanvragen.
Bij contractovername neem je alleen een abonnement over. Betaal je nu ook voor een toestel? Dan neem je deze betaling niet over. Kijk op je factuur hoe je voor een toestel betaalt. Hieronder zie je een voorbeeld:
'Maandelijkse betaling toestelkrediet' of 'toestelbetaling' op je factuur
Je kan het abonnement wel overnemen, maar niet de afbetaling van het toestel. We kunnen de contractovername alleen uitvoeren als de rest van de toestelkosten in één keer wordt afbetaald. Je betaalt een toestelkrediet/toestelbetaling eenvoudig via iDeal:- Log in op het Mijn Odido account van de huidige eigenaar en ga naar 'Mijn abonnement'.
- Klik vervolgens op 'Toestelkredieten'.
- Daar kan je direct via iDeal de betaling doen.
- Na de betaling krijgt de huidige eigenaar een bevestiging per e-mail. Nu het toestel is afbetaald kan je contractovername aanvragen.
'Toestelservice' op je factuur
Staat op de factuur 'toestelservice', dan kan je de toestelkosten niet via iDeal betalen. In dat geval mag je direct Contractovername aanvragen. We doen je vervolgens een voorstel voor het betalen van de toestelkosten.Wanneer hetzelfde tariefplan (bijvoorbeeld Go) overgenomen wordt, blijven ook de kortingen behouden. Soms kan dit niet, en bieden we je een ander tariefplan aan. In dat geval krijg je ook andere kortingen.
De verwerkingstijd is gemiddeld 15 werkdagen. Mochten we meer informatie nodig hebben om de aanvraag te kunnen verwerken, dan nemen we contact met je op.
Probeer eerst nog een keer het formulier in te vullen en in te dienen. Misschien lukt het wel met een andere browser, met je mobiele telefoon of juist met een computer.
Lukt dit ook niet? Maak dan een printscreen of foto van de foutmelding, en neem contact met ons op.
Let op: Het is niet mogelijk om een contractovername te doen voor:
- Een (oud) Tele2 contract naar een zakelijk account -- Je kunt direct een nieuw abonnement afsluiten op naam van het bedrijf in combinatie met nummerbehoud. Hierbij kun je, indien gewenst, ook een nieuw toestel kiezen. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw contract aangaat met een nieuwe contracttermijn. Ook koop je een eventueel toestel eerst af.
- Odido Samen bundel:
o Overname naar Particulier: Dit is helaas niet mogelijk. Zet de samen bundel uit en dien de overname opnieuw in.
o Overname naar Zakelijk: Dit is via de website helaas nog niet mogelijk. Stuur een mail naar Contractovername@odido.nl
Er kunnen meerdere redenen zijn voor een afwijzing van je aanvraag voor contractovername. We leggen hieronder kort uit wat je dan kan doen.
Houd er ook rekening mee dat je binnen één maand sowieso maar één aanvraag voor contractovername kan doen.
- Is het mobiele nummer niet meer actief? Als het contract is stopgezet, kan het mobiele nummer ook niet meer worden overgenomen.
- Is de vaste contracttermijn van het mobiele nummer al afgelopen? Dan kan degene die het abonnement wil overnemen, beter gewoon een nieuw Odido abonnement afsluiten. Vervolgens kan je zelf nummerbehoud aanvragen, om je 06-nummer over te zetten op het nieuwe abonnement. Het oude Odido abonnement wordt dan automatisch stopgezet als het mobiele nummer wordt overgezet op het nieuwe abonnement.
- Is er een verlenging aangevraagd die nog moet ingaan? Dan kan het contract pas worden overgenomen nádat de nieuwe contractperiode is ingegaan. Check de contractdatum in Mijn Odido.
Oh, en is er bij de verlenging ook gekozen voor een nieuw toestel op afbetaling? Dan moet het toestelkrediet eerst worden afgekocht, voordat het contract kan worden overgenomen. - Is er een goedgekeurd nummerbehoudverzoek naar een andere provider? Dan kunnen wij het 06-nummer niet meer overzetten op naam van iemand anders. Als je je telefoonnummer toch bij Odido wilt houden, kan je je aanvraag voor nummerbehoud annuleren bij de nieuwe provider. Degene die het abonnement wil overnemen, kan een nieuw Odido abonnement afsluiten. Vervolgens kan je zelf nummerbehoud aanvragen, om je 06-nummer over te zetten op het nieuwe abonnement. Het oude Odido abonnement wordt dan automatisch stopgezet als het mobiele nummer wordt overgezet op het nieuwe abonnement.
- Is er een betalingsachterstand? Dan moet die eerst betaald worden. Bekijk het bedrag in Mijn Odido en betaal direct via iDeal.
- Is het mobiele nummer een PrePaid-nummer? Dan is contractovername helemaal niet nodig. Je kan dan bijvoorbeeld gewoon de registratie in Mijn Odido aanpassen.
- Is het nummer een oud Tele2 abonnement? Dan kan je geen contractovername aanvragen naar een zakelijk Odido abonnement. Je kan dan eerst een nieuw zakelijk Odido abonnement afsluiten en nummerbehoud aanvragen.
In geval van overlijden is het mogelijk om het contract van de overledene over te nemen.
Vul het formulier volledig in en stuur deze naar nabestaandendesk@odido.nl.Contractovername naar een particulier (pdf)
Contractovername naar een bedrijf (pdf)Een overlijden melden gaat bij Odido eenvoudig. Lees daarnaast wat Odido nog meer kan betekenen in geval van overlijden.
Alleen wanneer de curator toestemming geeft, kunnen we contractovername uitvoeren. Voeg bij de benodigde formulieren een verklaring toe van de curator waarin hij toestemming geeft voor het uitvoeren van contractovername
Stuur dan een kopie van je buitenlands paspoort, of Nederlandse rijbewijs mee. Een buitenlands rijbewijs wordt niet geaccepteerd.
Voor legitimatiebewijzen binnen de EU moet een kopie van de bankpas worden meegestuurd.
Voor legitimatiebewijzen buiten de EU moet een kopie verblijfsvergunning type 1-5, of een geprivilegieerdendocument meegestuurd worden. Kopieer de voor- en achterkant van het legimitatiebewijs.
Bij Contractovername naar een bedrijf moeten de handtekening op het formulier en de legitimatie van een tekenbevoegde zijn. Dit controleren we aan de hand van het KVK-uittreksel. Kan of wil de tekenbevoegde het formulier niet ondertekenen? Dan kan je gebruik maken van een machtiging. Stuur in dat geval ook mee:
Een schriftelijke machtiging met handtekening van de tekenbevoegde;
Kopie legitimatie van de tekenbevoegde.
De tekenbevoegde wordt geregistreerd als eigenaar, jijzelf wordt geregistreerd als contactpersoon.
Als zakelijke klant kan je gebruik maken van diensten waarmee je zowel op mobiel als vast bereikbaar bent. Bijvoorbeeld via Office Essential. Bij een contractovername vervallen deze diensten, wel kan je na de overname deze diensten opnieuw aanzetten.
Meer weten? Neem contact met ons op.Volgens de wetgeving in Nederland mogen bepaalde gegevens, zoals je pasfoto en Burgerservicenummer (BSN), niet zichtbaar zijn op de kopie van een identiteitsbewijs die wij van je ontvangen. Dit is bedoeld om je privacy te beschermen en misbruik van je persoonsgegevens te voorkomen. We vragen je daarom om deze gegevens af te schermen wanneer je een kopie van je legitimatiebewijs naar ons stuurt.
Je kunt je BSN en foto afschermen door gebruik te maken van de KopieID-app van de Rijksoverheid, waarmee je eenvoudig gegevens kunt doorstrepen. Ook kun je handmatig de foto en het BSN onleesbaar maken voordat je een kopie maakt. Zorg ervoor dat de overige gegevens, zoals je naam, geboortedatum, vervaldatum en documentnummer, wel zichtbaar blijven.
Meer informatie vind je op de website van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/veilige-kopie-identiteitsbewijs.
Zodra de contractovername is afgerond, heeft de oude eigenaar geen toegang meer tot de Mijn Odido app en de facturen. Het is daarom belangrijk dat je, als oude eigenaar, eventuele facturen die je nog nodig hebt, vóór de overname downloadt.
De nieuwe eigenaar kan de Mijn Odido app opnieuw koppelen aan het account. Facturen van vóór de overname zijn echter niet zichtbaar voor de nieuwe eigenaar. Voor toegang tot eerdere facturen kun je contact opnemen met de oude eigenaar.