Groei

Zo werd Sanquin voor 1 keer hoofdsponsor van FC Utrecht.

Bloed is van levensbelang. 1 op de 4 mensen heeft ooit een transfusie nodig. Bijvoorbeeld tijdens een operatie of bevalling. Maar bloed wordt ook gebruikt voor het ontwikkelen van medicijnen voor meer dan 100 verschillende ziekten. In Nederland zijn maar 1 op de 50 mensen bloed- of plasmadonor. En dat zijn er niet genoeg. Omdat bloed beperkt houdbaar is, is er altijd vers bloed nodig. In de regio Utrecht zijn er in 2024 nog 4000 nieuwe bloed- en plasmadonors nodig. Om hier aandacht voor te vragen, stond Odido op 5 mei voor 1 keer de sponsorrechten af aan Sanquin.
Clock 2 min

Samen goed bezig voor de samenleving.

Tijdens de thuiswedstrijd tegen Vitesse stond niet Odido, maar Sanquin op de borst van de FC Utrecht-spelers. En ook op alle andere sponsoruitingen, zoals borden langs het veld, was het logo van Sanquin te zien. De bijzondere samenwerking ontstond nadat Sanquin Odido er een half jaar geleden, met een knipoog, op attendeerde dat sommige marketinguitingen van de telecomprovider wel erg veel op de huisstijl van Sanquin leken. Al snel werd gezocht naar mogelijkheden om samen te werken. Na een aantal overleggen en flink wat denkwerk, werd de sponsoractie met FC Utrecht bedacht. Met deze actie hoopten Odido en Sanquin dat fans die in het stadion of thuis op de bank naar de wedstrijd keken, zich zouden aanmelden als nieuwe donor bij Sanquin. Zo zijn we samen goed voor de samenleving.

Een bijzondere samenwerking.

Sinds 1 juli 2020 is Odido (toen nog T-Mobile) hoofdsponsor van FC Utrecht. Een bijzondere samenwerking die nog ieder jaar wordt uitgebreid. Nu dus met een extra samenwerking met Sanquin. Leo Hensen, Head of Marketing and Communications Mass Market bij Odido, vertelt erover: ‘Onze samenwerking met FC Utrecht kenmerkt zich door verbinding en menselijkheid. Na de sportieve uitnodiging van Sanquin, was het voor ons dan ook een logische keuze om onze rol als hoofdsponsor van FC Utrecht in te zetten. Om zo het, letterlijk levensbelangrijke, werk van Sanquin de nodige aandacht te geven.’

Ook Joyce Veekman, Directeur Communicatie en Marketing bij Sanquin, en Thijs van Es, Algemeen directeur van FC Utrecht, zijn erg te spreken over de actie. Joyce: ‘Odido toont zich een betrokken partner in Sanquins zoektocht naar nieuwe bloed- en plasmadonors, daar zijn we hen zeer dankbaar voor. Met het doneren van bloed of plasma geven onze donors letterlijk hoop, toekomst én leven aan duizenden patiënten in Nederland.’

Thijs: ‘Wij als FC Utrecht zijn trots dat onze hoofdsponsor Odido de positie beschikbaar stelde voor dit belangrijke doel. Het toont de warme betrokkenheid van Odido bij de gemeenschap. En onze gezamenlijke inzet om bij te dragen aan een gezondere toekomst.’

4 goede redenen om ook donor te worden.

Wil je ook bloed- of plasmadonor worden, maar twijfel je of het iets voor je is? Sanquin geeft je 4 goede redenen om het gewoon te doen.

  1. Je redt levens. 1 op de 4 mensen heeft ooit een bloed- of plasmatransfusie nodig om te overleven, te herstellen van een ziekte of om ziekte te voorkomen. Als donor red je levens.
  2. Het voelt goed. Als je bloed of plasma doneert, doe je iets goeds voor de samenleving. En dat voelt goed. Je doet het niet alleen voor een ander, maar ook voor jezelf.
  3. Het is goed voor je gezondheid. Niet het doneren zelf is goed voor je gezondheid. Maar elke keer dat je komt doneren, krijg je een korte medische keuring. Je bloeddruk wordt gemeten en je bloed wordt getest op infectieziekten. Weet je meteen of je gezond bent.
  4. Je helpt de bloedvoorraad op peil houden. Als er een ramp of noodsituatie is, is er snel veel bloed nodig. Daarom moet er altijd een bloedvoorraad beschikbaar zijn. Als je regelmatig doneert, help je deze voorraad op peil te houden.

Wil je ook bloed- of plasmadonor worden? Aanmelden heb je zo gedaan. Ook jij kan het verschil maken.

Beeld: Odido