Twelvie staat voor de 12e man: de bijnaam voor alle supporters die achter het elftal van de Utrechtse voetbalclub staan. Tijdens de wedstrijd FC Utrecht – PSV werd Twelvie gepresenteerd door FC Utrecht, Odido en het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ) samen. De innovatieve netwerktechnologie van Odido maakt de verbinding tussen het stadion en WKZ mogelijk.
Kansen pakken met digitale transformatie.
Een handig overzicht van belangrijke trends, tools en inzichten die je helpen om de vruchten te plukken van digitale transformatie.
Lees direct
Virtual reality.
Kansen pakken met digitale transformatie.
Een handig overzicht van belangrijke trends, tools en inzichten die je helpen om de vruchten te plukken van digitale transformatie.
De fanbot heeft een 360 graden camera die kinderen op iedere locatie laat meekijken via een VR-bril. VR (Virtual Reality) brengt de kinderen even op een andere plek. Ze ervaren live wat daar gebeurt. Juist dat je alles live meemaakt en ook nog contact met je omgeving hebt, maakt het verschil.
Kind zijn.
De VR-bril die hoort bij Twelvie, geeft kinderen een bijzondere ervaring in het ziekenhuis. Ewout Tuyt, coördinator Kindertheater van het WKZ: ‘Dit is de ideale tijdsbesteding en afleiding in het weekend. Want in het weekend is het saai en dit soort activiteiten zorgen ervoor dat het leuker wordt. Daarnaast is het voor kinderen die van voetbal houden een unieke belevenis. Ze komen op plekken waar je normaal niet komt. Hierdoor kan je kind zijn, ook al ben je ziek.’
Medewerkers van Odido.
Dit wordt mogelijk gemaakt door medewerkers van Odido. Die zetten zich tijdens de voetbalwedstrijden vrijwillig in, om deze ervaring in het stadion én in het WKZ goed te regelen.
Kansen pakken met digitale transformatie.
Een handig overzicht van belangrijke trends, tools en inzichten die je helpen om de vruchten te plukken van digitale transformatie.