Business Blog

Nieuw kantoor? Met deze verhuischecklist wordt verhuizen stressvrij.

founders-verhuischecklist-voor-ondernemers_web

Verhuizen naar een nieuw kantoor is een grote stap waar je vast erg naar uitkijkt. Maar voordat je het nieuwe pand kan openen, is er nog flink wat werk te verzetten. Verhuizen is geen eenvoudige klus. Zeker niet als je wil dat je bedrijf ook nog eens blijft draaien tijdens deze periode. Met deze checklist heb je alles zo geregeld.

Bij het inrichten van je nieuwe kantoor is het verstandig om van tevoren al te kijken hoe je de nieuwe werkplek wil inrichten. Waar komen de bureaus te staan? Hoe verwelkom je klanten? En heel belangrijk: waar kan je wifipunten plaatsen? Waar zijn dikke betonnen muren of veel elektrische apparaten in de buurt? Daar moet het signaal misschien versterkt worden. Wil je het beste wifisignaal, lees dan hier onze tips.

Als ondernemer ben je heel de dag door druk. Alles regelen voor de verhuizing kan dan een flinke extra klus worden. Schakel daarom een erkend verhuisbedrijf in dat alle zorgen uit handen neemt. Zo weet je zeker dat er zorgvuldig met vertrouwelijke informatie wordt omgegaan, alles goed verzekerd is tijdens de verhuizing en de juiste stappen doorlopen worden.

Om er zeker van te zijn dat je niks vergeet, is het slim om een uitgebreid draaiboek te maken. Denk hierbij aan een planning, overzicht van de inboedel, checklist wat er in het nieuwe pand moet gebeuren en een lijst met contactpersonen. Het verhuisbedrijf kan dit draaiboek ook gebruiken zodat alles volgens plan verloopt.

Een verhuizing is een flinke verandering, ook voor je medewerkers. Daarom is het belangrijk dat je ze meeneemt in het verhuisproces. Hou ze bijvoorbeeld op de hoogte via een nieuwsbrief, laat je medewerkers een kijkje nemen in het nieuwe pand en informeer ze over de nieuwe faciliteiten in het nieuwe kantoor.

Heb je nog een contract bij een provider? Controleer dan eerst hoe lang dat contract nog loopt. Je hebt namelijk een opzegtermijn van 1 maand. Heb je al een zakelijk internetabonnement of Zakelijk Vast op Mobiel bij Odido Business? Geef dan de adreswijziging van je nieuwe bedrijf door in Mijn Odido. Regelen wij de rest.

Behalve verhuisstress om alle (kantoor)meubels over te zetten en een nieuwe en snelle verbinding te realiseren, is het natuurlijk ook heel belangrijk dat alle bestanden goed worden opgeslagen. Een handige manier om dit makkelijk te regelen is een cloudoplossing. Hierdoor zijn alle programma’s en documenten veilig opgeslagen en kan je als alles goed is geïnstalleerd gelijk starten in het nieuwe kantoorpand.

Laat aan je klanten weten dat je bedrijf is verhuisd. Bijvoorbeeld door een verhuiskaartje of een e-mail te sturen. Zo hebben ze hun administratie weer op orde, weten ze dat je een paar dagen druk aan het verhuizen bent en worden ze weer even aan jullie herinnerd. Een handige manier van reclame, dus. Ook voor de leveranciers is het belangrijk dat ze op de hoogte zijn van het nieuwe adres. Het zou zonde zijn als ze met materialen of boodschappen bij je oude adres staan. En zo ontvang je ook alle post op het juiste adres.

Succesvolle verhuizing.

Verhuizen kan een flinke klus zijn. Zeker als je wil dat je bedrijf zoveel mogelijk blijft doordraaien. Maar als je de verhuizing goed voorbereidt en deze checklist als leidraad gebruikt, moet de klus zo geklaard zijn. Heel veel succes in je nieuwe kantoor.

Niets houdt je tegen

Ontdek hoe je met het netwerk van Odido, jouw dromen kunt waarmaken.

LEES MEER!
Artikel delen
Exit mobile version