Connectiviteit

Hoe de ICT-afdeling van de TU Delft haar telefoonbeheer heeft uitbesteed.

Hoe zorg je ervoor dat je eigen ICT-medewerkers zich kunnen richten op de strategische kerntaken en dat ze niet alleen maar bezig zijn met dagelijkse beheeractiviteiten? Odido en haar partner ReleaseTMS maakten dit bij TU Delft mogelijk met Odido Care Free, de beheerdienst waarmee organisaties telefoniebeheer uitbesteden. In dit artikel vertellen we je hoe de TU Delft deze nieuwe manier van telefoniebeheer doorvoerde in haar organisatie. TU Delft is met 5.000 medewerkers en meer dan 20.000 studenten de grootste Technische Universiteit van Nederland. De afdeling ICT en Facility Management is onder andere verantwoordelijk voor de telefonie en het telefoniebeheer van de hele TU Delft. Hun focus ligt onder andere op het zorgen voor een goede ICT-omgeving. Maar tijd, specialistische kennis en tooling waren onderdelen waar ze niet aan konden voldoen. Met Odido Care Free bepaalt TU Delft zelf hoe het beheer wordt geregeld. Deze oplossing is modulair opgebouwd en kan verder worden uitgebreid met bijvoorbeeld een hardware bestelportal.

Clock < 1 min
Artikel delen

TU Delft is met 5.000 medewerkers en meer dan 20.000 studenten de grootste Technische Universiteit van Nederland. De afdeling ICT en Facility Management is onder andere verantwoordelijk voor de telefonie en het telefoniebeheer van de gehele TU Delft. Hun focus ligt onder meer bij het faciliteren van een goede ICT-omgeving, maar tijd, specialistische kennis en tooling waren facetten waar zij niet aan konden voldoen. Met ‘Odido Care Free’ bepaalt TU Delft zélf hoe het beheer ingericht wordt. Deze oplossing is modulair opgebouwd en kan verder uitgebreid worden, bijvoorbeeld met een hardware bestelportal.

Klant case TU Delft

Odido en haar partner ReleaseTMS implementeerden bij de TU Delft een beheerdienst waarmee organisaties telefoniebeheer uitbesteden. Lees je in deze business case alles over.

Lees direct
Ontzorgen, transparantie en goede ondersteuning.

Vooraf waren de doelstellingen duidelijk: optimale bereikbaarheid van de gebruikers, minimale impact op de organisatie, altijd controle over de processen en inzicht in de kosten. De ICT-medewerkers wilden volledig ontzorgd worden, zodat dagelijkse beheertaken hen niet zouden opslokken. In tegenstelling tot andere operators die beheerdiensten aanbieden, wordt Odido Care Free door het partnership met ReleaseTMS onafhankelijk ingevuld met het belang van de klant op de eerste plaats. Zo koos TU Delft bijvoorbeeld voor Telecom Expense Management, om de achterstand in de factuurverwerking van vaste en mobiele telefonie weg te werken en de kostendoorbelasting hiervan structureel in te richten. En om het nummer- en simbeheer voor mobiele telefonie goed in te richten en dagelijks te verzorgen, is gekozen voor sim- & abonnementenbeheer. Op het gebied van administratie, facturatie en doorbelasting zijn zij nu volledig ontzorgd.

Klant case TU Delft

Odido en haar partner ReleaseTMS implementeerden bij de TU Delft een beheerdienst waarmee organisaties telefoniebeheer uitbesteden. Lees je in deze business case alles over.

DOWNLOAD GRATIS
Artikel delen
Beeld: TU Delft