The Silk Company is gespecialiseerd in zijden bloemen en kunstplanten van de hoogste kwaliteit. Het bedrijf voorziet de zakelijke markt van exclusieve bloemboeketten en planten, en van natuurlijke moswanden. Martijn: ’We bieden onze klanten aantrekkelijke abonnementen, waarmee ze door het jaar heen verzekerd zijn van mooie bloemstukken. Elk seizoen maken we nieuwe boeketten voor elke klant. Zo zorgen we voor afwisseling en geven we ze telkens weer een frisse uitstraling met nieuwe kleuren en bloemen.’
Van kwekerszoon tot ondernemer.
Martijn is opgegroeid in de kwekerijen van zijn vader. Van jongs af aan werkt hij al met bloemen en planten. ‘In 2010 kreeg ik de kans om een woonwinkel over te nemen. Zij verkochten A-merken woondecoratie en zo kwam ik in contact met zijden bloemen en kunstplanten. Ik was daar zo van onder de indruk dat ik daar wel iets mee moést gaan doen’, vertelt Martijn. ‘Ik heb een business to business-concept uitgerold en toen dat in 2013 stond heb ik de particuliere markt afgestoten. Daarna ben ik me volledig gaan richten op de zakelijke markt.’
Wereldwijde business.
Dat er in die markt vraag is naar zijden bloemen en kunstplanten is wel duidelijk. The Silk Company heeft bekende merken als Hilton Hotels en G-Star als klant, en werkt aan projecten in onder andere Schotland, IJsland en Griekenland. ‘We werken eigenlijk altijd aan bijzondere projecten. Voor G-Star maakten we bijvoorbeeld bladeren van jeansstof voor in hun winkels over de hele wereld. Ons team gaat er dan heen om op locatie te werken, maar we kunnen onze producten eventueel ook exporteren. Met een stabiele en snelle internetverbinding ondersteunen we dan de klant op afstand’, zegt Martijn.
Droom: Azzam stylen met zijden bloemen.
Pas geleden leverde het bedrijf bloemstukken aan een groot jacht in Amsterdam. Een mooie opstap naar de droom van Martijn: ’Het lijkt me fantastisch om de Azzam, het grootste jacht ter wereld, te stylen met onze exclusieve items. De mooiste zijden bloemen en kunstplanten natuurlijk, maar ook met onze vazen met gepolijste oesters en ingelegd met bladgoud. Ik zie het al helemaal voor me: met helikopters vliegen we dan het team en onze producten in. En nadat we ons werk hebben gedaan, gaan onze blikvangers de hele wereld over. Dat lijkt me heel gaaf!’
24/7 online.
Om altijd voor klanten klaar te kunnen staan en een exclusief product te kunnen leveren, moet The Silk Company 24/7 bereikbaar en online zijn. ‘Odido biedt ons die connectiviteit met zakelijk internet en bellen. Collega’s hebben veel contact met elkaar en vooral met onze klanten. We verwerken continu mails en behandelen aanvragen. Ook videobellen we met klanten over hun wensen en doelen voor hun bloemstukken. Een betrouwbare en veilige internetverbinding is voor ons essentieel om snel en meteen te kunnen schakelen. En een goede service voor als het een keer tegenzit is ook prettig. Odido regelt dit voor ons. Ik ben blij dat we dit hebben gevonden. Niets houdt me tegen mijn droom te realiseren’, besluit Martijn.