Business Blog

Odido vast-mobiel integratie bij de Apenheul: zo pakten we dat aan.

Hoe richt je je ICT-structuur in als je medewerkers een groot deel van de dag door een park in de dichte bossen aan het werk zijn? Dat was de uitdaging van de Apenheul in Apeldoorn.

Het is misschien wel 1 van de mooiste banen van Nederland: IT manager bij de Apenheul in Apeldoorn. Ronald van der Beek maakt elke dag een wandeling door een bos vol primaten. Echt leuk.

Toch brengt zo’n prachtige locatie ook de nodige uitdagingen met zich mee. In een bos is je mobiele netwerk bereik immers niet altijd optimaal. En dat terwijl het grootste deel van Ronald’s collega’s zich de hele dag door op een plek in het park bevindt.

Om er voor te zorgen dat iedereen toch op elk moment van de dag goed bereikbaar is, richtte Ronald samen met Odido en INTO een vast-mobiel oplossing in voor zijn werkgever. Een telefooncentrale in de cloud is een product waarbij hosted telefonie wordt geleverd en de fysieke telefooncentrale naar de cloud wordt verplaatst. Dit wordt mogelijk gemaakt door VoIP (Voice over IP).

Het grootste voordeel van deze oplossing is dat je niet meer afhankelijk bent van een vaste werkplek. Je mobiele en vaste nummer worden namelijk samengebracht op je mobiele telefoon. Dat zorgt voor meer flexibiliteit, maar ook voor lagere kosten. Je hebt namelijk geen fysieke telefooncentrale, geen vaste lijn en onderhoud meer nodig.

Ook voor de Apenheul bleek een telefooncentrale in de cloud uiteindelijk de beste oplossing. “Onderling bellen alle collega’s elkaar gratis. Het maakt niet uit of ze hun mobiele of vaste nummer gebruiken. En gaan er mensen weg of komen er nieuwe collega’s bij, dan groeit de telefooncentrale met ons mee. Ook hebben we geen onderhoud, want alles gebeurt in de cloud”.

Het gemak en de eenvoud waren voor het bedrijf dan ook een belangrijke overweging om voor een telefooncentrale in de cloud te kiezen. “We waren sowieso al erg tevreden over Odido” vertelt Ronald. “Het netwerk is er goed, en ze komen met maatwerk oplossingen om het in ons specifieke geval nog beter te maken. Daarnaast krijgen we elke maand 1 factuur voor de dienst die we afnemen. Geen losse contracten, partners en facturen. Helder en simpel, daar houden we van.”

Samenwerking met INTO.

Voor de integratie van de telefooncentrale in de cloud werkte Odido samen met INTO. Als 1 van de grotere businesspartners van Odido heeft INTO samen met de klant een ontwerp van de oplossing uitgewerkt. In samenwerking met Odido is deze oplossing geïmplementeerd. Ook levert INTO beveiliging en support waardoor ze de Apenheul ontzorgt. “Voor onze gebruikers brengen deze oplossingen veel gemak. Ze betalen naar gebruik en altijd een vast bedrag per maand.

Daarnaast kunnen ze onbeperkt opschalen en zijn alle medewerkers bereikbaar op een vast en een mobiel nummer. Een telefooncentrale in de cloud zorgt ervoor dat een telefoniste iedereen snel en makkelijk kan bereiken of kan doorschakelen. Het is een simpele, doeltreffende en betaalbare oplossing in 1.”

Wil je meer weten over de mogelijkheden van hosted telefonie en vast-mobiel oplossingen voor je bedrijf? Lees alles over een Telefooncentrale in de cloud.

Exit mobile version