Business Blog

Hoe mkb’ers in onzekere tijden bereikbaar blijven.

Founders_bereikbaar_blijven_onzekere_tijden-web

Sinds de lockdown vorig jaar krijgen we veel verzoeken van mkb’ers. Ineens moest bijna al hun personeel vanuit huis werken. Hoe bleven ze bereikbaar? Odido ging op onderzoek uit.

Overal en altijd bereikbaar. [Zorgeditie]

Zes inspirerende praktijkcases die inzicht bieden in hoe MKB’ers bereikbaar kunnen blijven in onzekere tijden.

Lees direct
Er was veel vraag naar oplossingen voor connectiviteit: zaken waar je bedrijf misschien ook mee te maken heeft. Van versneld overstappen naar Cloud Telefonie tot het verhogen van de bandbreedte om zo zelf VPN-tunnels op te zetten. Vast & Mobiel integraties of extra simkaarten met grotere databundels, alles moest zo snel mogelijk worden geregeld om bereikbaar te blijven.

Bereikbaar blijven in onzekere tijden.

We laten je graag zien welke oplossingen Odido biedt aan mkb’ers. We hebben een aantal praktijkvoorbeelden verzameld in het e-book Bereikbaar blijven in onzekere tijden. bespreken 1 van deze voorbeelden, waarbij een bedrijf moest zorgen dat alle medewerkers goed vanuit huis konden werken.

Een goede verbinding is belangrijk voor thuiswerkers.

De huidige manier van werken vraagt veel van bedrijfsnetwerken, zoals capaciteit, flexibiliteit en beveiliging. Het traditionele kantoor verdwijnt langzaam, omdat we steeds meer op afstand met collega’s samenwerken. Denk aan het uitwisselen van grote databestanden, het voeren van videoconferenties, chatten en het aanroepen van CRM-systemen in de cloud.

Nieuwe uitdaging voor deze branchevereniging.

Het nieuwe werken maakt het ook voor bedrijven lastiger de flexibele netwerken te bieden die nodig zijn om werknemers makkelijk samen te laten werken en de werkzaamheden soepel te laten verlopen. En als we naar de technologische ontwikkelingen van dit moment kijken zal er alleen maar meer locatie-onafhankelijk worden gewerkt. Zo ook bij een branchevereniging die ondernemers ondersteunt en verbindt. Zij maken al lange tijd gebruik van Cloud Communicatie. Maar door de coronamaatregelen kwam er een nieuwe uitdaging om de hoek kijken: het optimaal faciliteren van thuiswerken.

Eigen VPN-verbinding om thuis te werken.

Voor de medewerkers moest een goede thuiswerkplek met voldoende snelheid worden opgezet. De branchevereniging heeft toen samen met haar IT-partner een VPN-tunnel gebouwd. Hiervoor is meer data nodig en heeft Odido bij 2 locaties de bandbreedte vergroot.

Voor de VPN-tunnel maakt de vereniging gebruik van de internetverbinding van Odido en daarover bouwt de IT-partner een virtuele tunnel, zodat medewerkers hun eigen VPN-verbinding hebben om thuis te kunnen werken. Hierdoor hebben ze toegang tot alle bestanden zoals ze gewend zijn op kantoor. De levering was bij de ene locatie binnen 1 week geregeld en bij de andere locatie duurde het ongeveer 8 weken, omdat daar ook de hardware vernieuwd moest worden. Ook zorgde
Odido ervoor dat bepaalde apparatuur werd besteld en geïnstalleerd door de aannemer. En dat het vervolgens werd geplaatst, zonder dat men daar last van had.

Klaar voor de toekomst.

Het bedrijf maakt gebruik van de verbeterde internetverbinding en kan makkelijk upgraden als ze meer capaciteit nodig hebben, tot 1 GB up- en downloadsnelheid. Met Odido ben je klaar voor de toekomst. Ook als je databehoefte verandert.

Overal en altijd bereikbaar. [Zorgeditie]

Zes inspirerende praktijkcases die inzicht bieden in hoe MKB’ers bereikbaar kunnen blijven in onzekere tijden.

Lees direct
Artikel delen
Exit mobile version