Connectiviteit

Connectiviteit als geheim ingrediënt voor de succesvolle macarons van DutchHomeMade.

Latif Allaoui is de commerciële man achter DutchHomeMade. Deze keten van winkels wordt steeds bekender in Nederland, en niet zonder reden. ‘Our passion, your pleasure’ is het motto van DutchHomeMade en we begrijpen wel waarom. Want wie geniet er niet van de heerlijkste zoete traktaties zoals ambachtelijk ijs, verse cupcakes en de inmiddels iconische macaron? We spraken Allaoui over het ontstaan van zijn snelgroeiende koekjesimperium, de populaire macaron en zijn grote droom.
Clock 2 min

Niets houdt je tegen

discotaxi-maroni-sonelli-founders-web

Ontdek hoe je met het netwerk van Odido, jouw dromen kunt waarmaken.

LEES MEER!
Anders dan anders.

Het verhaal van DutchHomeMade begint in 2011 met een winkel in zoete lekkernijen zoals ijs, chocolade en cupcakes. Dat pakt goed uit en al snel opent een 2e en een 3e winkel. Maar na een tijdje gaat het kriebelen. ‘We wilden anders zijn dan andere ijssalons,’ vertelt Latif. ‘We wilden ons assortiment unieker maken.’ Dan ontstaat het idee van de macaron, een van oorsprong Frans koekje van 2 amandelschuimpjes met een vulling van ganache. ‘De macaron was een product waar we erg gecharmeerd van waren, en dat aanbod was er nog niet. Toen hebben we de stoute schoenen aangetrokken,’ aldus Latif.

Van altijd goed-vanille tot exotische mojito.

Zijn team en hij begonnen met het maken van macarons. Deze worden volgens origineel Frans recept gemaakt van amandelmeel, poedersuiker, glucosestroop en eiwit. De macarons zijn krokant van buiten en zacht van binnen. Vervolgens wordt daar een vulling tussen gedaan van bijvoorbeeld ganache of botercrème. En met de smaken kan je eindeloos variëren. ‘We hebben macarons in ontelbare smaken. Van mojito tot red velvet, maar ook de meer gangbare smaken als vanille, aardbei of chocolade,’ vertelt Latif. Karamel met zeezout, bastogne, pistache, cheesecake… de mogelijkheden zijn eindeloos. De macarons blijken een groot succes. Consumenten en zakelijke klanten zijn allemaal fan van alle lekkere smaken. Het meest succesvolle product van DutchHomeMade is geboren.

Business Blog_connectiviteit_succesvolle_macarons_web3

Lust voor het oog én voor de mond.

En nu? Hoe ziet de toekomst eruit? ‘Onze droom is om door middel van de nieuwste automatiseringstechnologieën de hele wereld kennis te laten maken met onze macarons,’ zegt Latif. ‘Daarbij is het heel belangrijk om direct in verbinding te staan met onze klanten. Odido helpt ons daar enorm bij. Binnen ons bedrijf maken we veel gebruik van sociale media om op die manier in beeld te komen bij onze klanten. Zo weten we onze klanten te prikkelen met mooie foto’s van onze lekkere macarons.’ En eerlijk is eerlijk: de macarons smaken heerlijk, maar zien er minstens zo verleidelijk uit. De succesformule zorgt ervoor dat de ene na de andere vestiging geopend wordt. ‘En het einde is nog lang niet in zicht.’

Betrouwbare connectiviteit.

Om zijn onderneming draaiende te houden, heeft Latif behoefte aan een goede en betrouwbare connectiviteitspartner. Logisch, want binnen DutchHomeMade maken veel van zijn werknemers gebruik van telefoons, tablets en laptops. Zijn kassasysteem draait ook op internet en hij biedt zijn klanten wifi aan. Odido helpt hem hierbij, zodat niets hem tegenhoudt.

Benieuwd hoe Odido je organisatie kan helpen? Ontdek de mogelijkheden van Odido Business.

discotaxi-maroni-sonelli-founders-web

Niets houdt je tegen

Ontdek hoe je met het netwerk van Odido, jouw dromen kunt waarmaken.

LEES MEER!
Beeld: Odido