Groei

FC Utrecht en Odido: een perfecte match

Afgelopen juli zijn Odido en FC Utrecht verenigd. Odido is namelijk de nieuwe hoofdsponsor én innovatiepartner van FC Utrecht. Het logo van Odido prijkt met trots op de voorkant van het jubileumshirt van FC Utrecht. Wat zijn de raakvlakken tussen de club en Odido en hoe wordt dit partnership de komende seizoenen vormgegeven? Je leest het hier.
Clock 3 min

FC Utrecht en Odido staan allebei midden in de samenleving. Vrijwel iedereen voelt zich aangetrokken tot het voetbal en daarmee bereik je dus een brede doelgroep. Martijn Teekens, directeur Sales B2B zegt hierover: ‘Wij zijn onwijs trots op het partnership dat we nu hebben met FC Utrecht. We hebben de afgelopen jaren een goede invulling gegeven aan ons sponsorship, eerst met Tele2 en later met Odido. Door onze aanwezigheid bij FC Utrecht is het enthousiasme binnen onze organisatie voor de club toegenomen. Toen de kans zich voordeed om ons sponsorship uit te breiden hebben we die met beide handen aangegrepen. En nu zijn wij de nieuwe hoofdsponsor.”

‘Ze zeggen weleens dat er maar een paar dingen belangrijk zijn naast zuurstof. Ik denk dat voetbal en telecom daar voorbeelden van zijn. We kunnen niet meer zonder’ – Martijn Teekens

Voetbal en telecom: wat een treffer!

FC Utrecht en Odido staan allebei midden in de samenleving. Beide organisaties zijn op hun eigen manier strijdlustig. ‘Op een heleboel facetten hebben we een match en leunen onze organisaties op dezelfde kernwaarden. Onze beide bedrijven hebben een passie om de allerbeste te willen zijn. Dit willen we bereiken door dichtbij onszelf te blijven en ons doel te bereiken door stapje-voor-stapje te bouwen aan het fundament. We willen niet alleen de sympathie voor de club FC Utrecht verbinden met Odido, maar ook voetbal en telecom nog meer met elkaar verbinden. ‘Als wij een partnership aangaan dan is dat voor de lange termijn’, zegt Teekens. ‘Voor ons is FC Utrecht meer dan het logo zijn op het shirt. We willen samen nadenken over de mogelijkheden hoe we nog meer beleving van de sport in het stadion kunnen brengen. Voetbal kijk je het liefst op een stoel in het stadion, maar met de hedendaagse technologie zou je die beleving nog verder uit kunnen breiden. We willen de innovatiepartner van FC Utrecht zijn die de verbindende factor vormt tussen sport en technologie.

Moderne technologieën voor de toekomst.

Odido heeft laatst haar 5G-netwerk gelanceerd. ‘5G gaan we ook in het stadion toepassen, zodat we met deze infrastructuur het stadion geschikt kunnen maken voor de modernste technologieën. Samen met de partners van FC Utrecht willen we nieuwe ontwikkelingen vorm gaan geven en verder toepassen in het stadion. We hebben hele leuke plannen in petto die we de komende tijd gaan uitrollen’, aldus Teekens. Tijdens de coronacrisis zijn we er met z’n allen achter gekomen hoe cruciaal communicatie is. ‘Als Odido is het belangrijk om dan met al onze platformen en netwerken Nederland verbonden te houden. Daar zullen we in de komende periode op blijven inzetten. Bedrijven gaan steeds meer nadenken over het “nieuwe normaal”. Ook onze organisatie heeft die transformatie doorgemaakt. Met die transformatie willen wij blijven helpen en dit doen we dan ook altijd samen met onze klanten.’

Odido Business.

De samenwerking met FC Utrecht voelt heel vertrouwd. Dit omdat Odido vanaf 2015 de Innovatie Hub tot haar beschikking heeft. ‘In deze showroom ontvangen we onze zakelijke klanten en laten we ze kennismaken met alle mogelijkheden van een communicatieomgeving voor de werkplek. Het stadion is de perfecte setting. Het werkt heel goed voor ondernemers om even weg te zijn uit de dagelijkse realiteit en in een andere omgeving te zien hoe hun communicatieomgeving in de toekomst georganiseerd kan worden’, zegt Teekens. ‘We zijn op alle events van FC Utrecht aanwezig om in contact te blijven met onze bestaande klanten, maar ook met potentiële klanten. In onze vernieuwde Innovatie Hub gaan we met onze Business Club leden in gesprek en helpen hen bij vraagstukken zoals digitale transformatie en ontwikkelingen van de ideale werkplek. Op de lange termijn kijken we naar de invulling van onze sponsoractiviteiten én hoe we onze Innovatie Hub kunnen uitbreiden. Door onze partnership met FC Utrecht kunnen we een actievere rol vervullen en de Business Club leden nog meer ondersteunen.’

De toekomst van onze partnership.

‘We kunnen met ons uitgebreide portfolio de ondernemer op alle facetten van de dienstverlening goed ondersteunen. Het doel is om ondernemers te helpen, te adviseren en te begeleiden in de ideale invulling van de werkplek en ze mee te laten ontwikkelen in de modernste technologieën. Dit natuurlijk in het tempo dat past bij de ondernemer. Met Odido Ondernemen willen wij ervoor zorgen dat je met jouw bedrijf altijd in controle bent en op de meest ideale manier met jouw klanten kunt communiceren. Goed klantcontact is voor ieder bedrijf heel belangrijk. Wij zijn ervan overtuigd dat we samen met de supporters en de leden van de Business Club in de komende jaren nog heel veel mooie dingen gaan doen.’

Beeld: Odido