In juni konden ZZP’ers en kleinzakelijke ondernemers in Nederland in aanmerking komen om de hoofdrol te spelen in deze co-creatie-campagne. Zo kunnen ondernemers de heropening van bijvoorbeeld hun restaurant, café, winkel, of schoonheidssalon lokaal, kosteloos promoten
Abri’s, flyers en Facebook
Sindsdien zijn er 35 ondernemers geselecteerd en is er met deze ondernemers een schitterende campagne ontwikkeld. Deze campagne gaat maandag 3 augustus live. Een week lang zullen hun bedrijven op abri’s in hun regio te zien zijn. Daarnaast worden er huis-aan-huis folders verspreid en op facebook wordt een carrousel ad geplaatst.
Inspiratie
Alle deelnemende ondernemers zijn dolenthousiast over ‘hun’ campagne. Het inspireerde één van hen zelfs om er een hele eigen campagne omheen te bouwen. Onder het motto ‘Gastvrijheid is overal thuis’ bezoekt deze ondernemer deze zomer bijzondere locaties en initiatieven waar gastvrijheid breed uitgedragen wordt. Denk aan een gasthuis voor dementerenden, een tandartsenpraktijk, een restaurant-initiatief voor mensen met een maagverkleining, een autogarage en een centrum voor ongediertebestrijding. ‘Daarnaast is er een e-book in de maak rondom dit thema. Odido heeft het zaadje geplant, hopelijk komen er inderdaad snel concrete resultaten uit voort,’ aldus Jolanda Oudesluijs van Blij Gastvrij.
Samen de schouders eronder
De deelnemende ondernemers zitten verspreid over heel Nederland en zijn geselecteerd op o.a. tijdstip van aanmelding en hun motivatie. We hebben deze actie ingezet met het oog op het creëren van partnerships met onze klanten. We wilden gewoon echt samen met hen ondernemen: samen de schouders eronder, zoals een partnership hoort te zijn.