Als installatiebedrijf is het belangrijk dat je goed bereikbaar bent voor je klanten. En daar is een goed werkende telefooncentrale voor nodig. De centrale van Cornelissen Installatietechniek is 10 jaar oud en eigenaar Daan Cornelissen liep al tegen een paar problemen aan. Als medewerkers thuiswerken moesten ze bijvoorbeeld met hun mobiel bellen. En ze konden geen telefoontjes opnemen via de vaste lijn.
Minder bereikbaar.
Medewerkers waren daardoor minder bereikbaar. Tijd om er wat aan te doen. Daan zat bij Novuss Telecom & ICT voor zijn mobiele telefonie. Maar ze hadden het ook al over vaste telefonie gehad. Toen de coronamaatregelen afgekondigd werden, belde hij Jeroen Zonnenberg van Novuss: ’Ik vroeg of ze het traject wat al liep konden uitrollen. Het antwoord was ja en de week erna was het al geplaatst. Dus dat is echt super’.
Vast & Mobiel integratie.
Binnen 6 dagen rolde Novuss hun Vast & Mobiel integratie powered bij Odido Cloud voor het installatiebedrijf uit. ‘Dit konden we zo snel doen, omdat we eigen personeel hebben en het zelf kunnen implementeren. We hebben geen hulp nodig met het instellen van belschema’s of call flows. We kunnen dat allemaal zelf’, vertelt Jeroen. Met de Vast & Mobiel integratie verplaats je je telefooncentrale naar de cloud. De vaste telefoons bellen dan met VoIP (Voice over IP). En de mobiele telefoons bellen ook met het vaste nummer, maar dan op het netwerk van Odido.
Werken waar je wil.
Het grootste voordeel: je bent niet meer afhankelijk van een vaste werkplek. Want je vaste en mobiele telefoonnummer worden bij elkaar gebracht. Kan je gewoon bellen op elk apparaat. Dus ook bellen met je vaste nummer, vanaf je mobiele telefoon. Maakt je superflexibel. Dat vindt Daan ook: ‘De medewerker neemt gewoon zijn vaste telefoon mee naar huis en doet er een internetkabel in. Dan ben je thuis net zo bereikbaar als op kantoor. Hierdoor kunnen collega’s elkaar ook op afstand afwisselen. Stel, je hebt 1 collega op kantoor en 1 thuis. Dan spreken ze gewoon af wie wanneer de telefoon opneemt. Hoeft degene die toevallig op kantoor is niet alle telefoontjes aan te nemen’.
Odido Cloud Essential: alles in 1.
Novuss Telecom & ICT is business partner van Odido. Voor hun Vast & Mobiel integratie gebruiken ze ons Odido Cloud Essential platform. En daar is Jeroen van Novuss blij mee: ‘Het is de meest complete vorm van Vast & Mobiel integratie. De gebruiker op de werkvloer kan gewoon bellen en zijn apparaten gebruiken zoals hij gewend is. Hoeft hij verder niet over na te denken. Of moeilijke apps gebruiken. Maar er zit ook een tool in het platform waarmee je rapporten maakt van al het telefonieverkeer. Alles zit in 1. En dat is echt uniek.’
Meer weten over de integratie van je vaste en mobiele telefonie met een telefooncentrale? In het echt of in de cloud, kan allebei. Kwestie van even bellen naar 088 – 203 0000. Of laat je gegevens achter, dan hoor je van ons. Op werkdagen doen we dat binnen 24 uur.