De vernuftige feature maakt heel handig gebruik van je Odido abonnement. Hierdoor kun je via Microsoft Teams, gesprekken op zowel je laptop, mobiele als vaste telefoon ontvangen en opzetten. Ontzettend handig, vooral nu we allemaal thuiswerken. maar da’s niet de enige reden waarom Business Voice zo aanspreekt. Het is tevens mogelijk om klantcontact af te handelen via antwoordgroepen en een Interactive Voice Response (IVR) systeem.
Live Webinar
In dit artikel nemen we samen met Remco de Kramer, Product Marketing Manager Microsoft 365, de drie belangrijkste voordelen van Business Voice voor je onder de loep.
1. Efficiënter werken
Doordat Teams Office Applicaties (Word, Powerpoint en Outlook) en Services (Sharepoint, Onedrive, etc) met elkaar verenigd, heb je al je favoriete tools bij elkaar staan. Nu je hier ook mee kunt bellen, is Teams eigenlijk de enige app die je hoeft te openen om je werkdag vlekkeloos te laten verlopen. De Kramer voegt hier aan toe: ‘Bovendien maakt Teams je stand-alone telefoniesysteem overbodig, waardoor het gebruikersgemak toeneemt en het eenvoudiger wordt voor IT om de werkplek te beheren.’
2. Communiceren hoe jij dat wilt
Met Microsoft Teams kun je niet alleen bellen, maar ook chatten, e-mailen, vergaderen en agenda’s beheren. Doordat je alle gegevens (van documenten, rapportages, chats tot e-mails) van je gesprekspartners bij elkaar hebt staan, kom je in elk gesprek altijd beslagen ten ijs. De Kramer: ‘Het samenbrengen van informatie en tools in een applicatie zorgt dat wij minder tijd kwijt zijn om informatie te zoeken, efficiënter kunnen werken en beter geïnformeerd zijn bij het nemen van besluiten.’
3. Bereikbaar zijn
Met één telefoonnummer ben je bereikbaar op computers, smartphones en vaste bureautelefoons. En jij kunt op jouw beurt weer zowel vaste als mobiele nummers bellen – met slechts één enkele muisklik. Maar je kunt er ook vergaderingen mee inplannen en vanuit een chat je gesprekspartner meteen een belletje geven.
Binnen een paar dagen te implementeren
Mooi zo’n compleet systeem, maar heeft dat niet ontzettend veel voeten in de aarde eer ik dat in mijn bedrijf geïmplementeerd heb? Een terechte vraag, maar we vroegen het Mitch Dubbeling van het bedrijf OfficeGrip dat als reseller Microsoft Teams aanbiedt. Zij zagen de afgelopen weken, na het uitbreken van het Corona virus, een enorme toename in de vraag naar Mircosoft Teams. ‘Veel organisaties benaderen ons nu vooral vanuit de directe behoefte die er vanwege Corona ontstaan is. Ze willen gelijk de volgende dag met Teams aan de slag kunnen gaan. Maar wij adviseren hen ook naar een oplossing te kijken die ook op de langere termijn voordeel oplevert.’ Al met al kunnen nieuwe klanten snel met Teams aan de slag. Dubbeling legt uit: ‘Nadat we via een video call kennis met je maken, lopen we een aantal scenario’s met je door. Op basis hiervan ontvang je een gedegen voorstel en afhankelijk van de snelheid waarop externe partijen meewerken, kun je binnen een paar dagen operatief zijn’.
Vraag vanuit de markt
Met de komst van Business Voice verwacht Dubbeling dat de vraag naar Microsoft Teams nóg meer zal toenemen: ‘Sterker nog: wij hadden al klanten die naar deze oplossing op zoek waren. Er is dus echt behoefte naar. En zeg nou zelf: als je als bedrijf al een Unlimited abonnement voor je werknemers aanschaft en je kunt dat nu koppelen aan Mircosoft Teams, dan maak je het je personeel niet alleen maar makkelijker, ook je belkosten zullen drastisch omlaag gaan. Want telefooncentrales en/of andere VoiP diensten worden met Business Voice overbodig.’
Thuis werken
In deze tijd werken we veel thuis. In dit artikel hebben we je laten zien dat Microsoft Teams hier een goede oplossing voor is. Wil je meer tips, tricks en inspiratie hebben om het thuis werken te veraangenamen? Lees dan deze Business Blog artikelen over thuis werken.