Odido
De Odido App geeft je meteen inzicht.
Je wil bellen, sms’en of mobiel internetten. Alleen lukt het niet. Boven in het scherm zie je dat je telefoon geen verbinding heeft met het netwerk. Terwijl je ergens bent waar je normaal gewoon bereik hebt. Hoe kan het dat je niet aangemeld bent bij het netwerk? In dit blog staan de oorzaken en oplossingen, zodat je snel weer bereikbaar bent.
Een telefoon die niet is aangemeld bij het netwerk kan niet bellen, sms’en of mobiel internetten. Kortom: je bent niet bereikbaar en kan alleen internetten via wifi.
Is je iPhone of Android telefoon niet aangemeld bij het mobiele netwerk van je provider? Dit kan aan meerdere dingen liggen.
Je kan alleen bellen, sms’en en mobiel internetten als je telefoon is verbonden met het netwerk van je provider. Daarvoor moet je simkaart zijn ontgrendeld. Meestal doe je dat bij het opstarten van je telefoon. Is je simkaart niet ontgrendeld? Dan ben je niet aangemeld bij het netwerk. Herstart je telefoon en ontgrendel de simkaart. Vaak is je telefoon dan wel aangemeld bij het netwerk en was dat de oorzaak.
Misschien is je simkaart geblokkeerd en is hij daarom niet aangemeld bij het netwerk. Dit gebeurt bij een betalingsachterstand. Bellen, sms’en en internetten kan pas weer als je geen betalingsachterstand meer hebt. Ga naar Mijn Odido om te kijken of dit de reden is.
Het kan ook aan ons liggen dat je niet aangemeld wordt bij het netwerk. Op onze storingspagina zie je of er storingen of werkzaamheden zijn. Wie weet is dat de reden dat je telefoon niet aangemeld kan worden bij het netwerk.
Misschien lukt aanmelden niet omdat je simkaart of telefoon kapot is. Doe in dat geval een kruistest. Plaats je simkaart in een andere telefoon om te kijken of je zo wel verbinding krijgt. Lukt dat? Dan ligt het aan je telefoon. Is er niets mis met je telefoon? Plaats dan een andere simkaart in je telefoon om te kijken of die wel aangemeld kan worden. Is dat zo? Dan is je simkaart waarschijnlijk stuk en kan je het beste een nieuwe simkaart aanvragen.
Heb je je abonnement opgezegd of ben je overgestapt naar een andere provider? Ook dat kan de reden zijn dat aanmelden bij het netwerk niet lukt. Het moment dat je telefoon niet meer aangemeld kan worden bij het netwerk, is vaak het moment dat je abonnement bij een andere provider begint. Verwissel de simkaart en ontgrendel je nieuwe simkaart om je telefoon aan te melden bij het nieuwe netwerk.
Ben je in het buitenland en lukt het niet om daar je telefoon aan te melden bij het netwerk? Check eerst of roaming is ingeschakeld. Lees hier hoe roaming aanzetten werkt. Is dat het niet? Herstart je telefoon. Ga naar de Toestelhulp als ook dat niet lukt. Neem contact op met de Klantenservice als ook dat niet lukt.