Daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Jullie hebben je genesteld op de bank, lekkere hapjes staan op tafel en er staat een goede serie of spannende film op het programma om te streamen. Maar dan kom je erachter: Netflix doet het niet! Hoe zou dat kunnen? Wij helpen je met het achterhalen van de oorzaak en vertellen je hoe je dit probleem zelf oplost. Zo gooien problemen geen roet in het eten van jullie tv-avondje.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom Netflix het niet doet. Wij zetten ze voor je op een rij.
Doet Netflix het niet? Kijk dan eerst of de storing bij Netflix zelf ligt. De streamingdienst heeft een speciale storingspagina. Je ziet dan binnen een minuut of het aan Netflix zelf ligt dat jij niet kunt streamen.
Zijn er geen storingen bij Netflix, maar doet de dienst het bij jou alsnog niet? Meestal krijg je een foutcode te zien. Deze code heeft een betekenis. Netflix heeft op zijn site een handige zoekfunctie voor foutcodes. Daarmee achterhaal je wat jouw foutcode betekent. Vul op de pagina de foutcode in en je ziet meteen wat het probleem is.
Zijn er geen storingen, ontvang je geen foutcode en doet Netflix het niet? Waarschijnlijk ligt het dan aan je internetverbinding. Als je geen internet hebt, kun je geen Netflix kijken. Tenzij je vooraf op je telefoon een serie of film offline opslaat. In dat geval kun je Netflix offline kijken. Op de tv is dat niet mogelijk. Check in dat geval of er een probleem is met het internet bij je thuis. Dit kun je doen:
Soms blijkt er niets aan de hand te zijn met Netflix of je internetverbinding als de dienst het tóch niet doet. Vervelend. Techniek blijft soms wispelturig. Soms werkt het dan om met de botte bijl te werk te gaan. Een mogelijkheid: de Netflix-app van je apparaat verwijderen en opnieuw installeren. Daarmee verwijder je ook bestaande instellingen en mogelijk fouten die er de oorzaak van zijn dat Netflix het niet doet. Kijk je Netflix op tv? Check of je televisie met internet is verbonden en of de Apple TV of Chromecast een internetverbinding heeft.
Heb je alles gedaan en doet Netflix het nog steeds niet? De klantenservice van de streamingdienst kan je misschien helpen. Vergeet niet: je hebt een abonnement op Netflix en bent een betaalde klant. Ze helpen je graag en je kunt ze gratis bellen op 0800 – 022 5173. Dit kan elke dag tussen 8.00 en 23.00 uur. De Engelse livechat is zelfs 24/7 te bereiken.
Doet Netflix het niet en ga je de dienst opnieuw installeren op je apparaat? In dit blog lees je precies hoe Netflix werkt en hoe je slim begint met streamen. Alle handige instellingen staan daarin op een rijtje. Zo doet Netflix precies wat jij wilt.