VandaagLeestijd: 1 min.Luister naar dit artikelLuisteren
Deel dit artikel
Wil je een nieuwe agenda toevoegen aan Google Agenda? Om je eigen afspraken in bij te houden of om je agenda te delen met anderen? Hier lees je hoe je dat doet.
Een nieuwe Google Agenda aanmaken.
Een extra Google Agenda maken is simpel. Handig als je verschillende afspraken wilt bijhouden. Een Google Agenda toevoegen kan niet op je alle telefoons. Je voegt een agenda toe via je browser.
Open Google Agenda op je computer en kies voor Nieuwe agenda maken.
Geef je agenda een naam en omschrijving.
Klik op Agenda maken en je nieuwe agenda verschijnt automatisch in je Agenda-app.
Hoe vind je bestaande agenda’s?
Je kan makkelijk bestaande agenda’s terugvinden.
Open Google Agenda op je computer.
Kijk onder Mijn agenda’s.
Als je de afspraken van je agenda wilt weergeven of verbergen, klik je op de naam van de agenda.
Als je een agenda uit je lijst wilt verwijderen, klik je naast de naam van de agenda op Opties, Meer en dan Verbergen in lijst.
Google Agenda toevoegen aan Outlook.
Wil je je Google Agenda bekijken in Outlook? Dat kan. Hiervoor moet je je Google Agenda importeren in Outlook. En je erop abonneren. Zo doe je dat:
Selecteer op je computer Mijn agenda’s in je Google Agenda account. Klik op de 3 puntjes naast de naam van de juiste agenda.
Selecteer Instellingen en delen, scrol naar Agenda integreren en selecteer in het vak Geheim adres in iCal indeling de knop Kopiëren naar klembord.
Ga naar je nieuwe Outlook agenda.
Selecteer onder het agendaraster links Agenda toevoegen en kies Abonneren vanaf internet.
Plak de gekopieerde URL in de balk en klik op Importeren.
Deel je Google Agenda met anderen.
Een gezamenlijke Google Agenda is ideaal om afspraken met anderen te delen. 1 persoon maakt een nieuwe agenda aan en deelt deze met anderen. Zo plan je eenvoudig samen activiteiten in en houd je elkaars schema’s bij.