Google Drive
Gratis online opslagruimte van Google.
Moet je bonnetjes bewaren voor je Belastingaangifte? Of moet je een document ondertekenen en digitaal opsturen? Het is handig om dat soort dingen met je telefoon te doen. Je kunt namelijk gewoon documenten scannen met je smartphone. Hoe je documenten moet scannen met je Android telefoon? Je leest het in dit blog.
Een document inscannen met je mobiele telefoon kan hartstikke snel en gemakkelijk. Als je wil scannen met je Samsung telefoon, of een andere Android telefoon, kan dat op verschillende manieren. Het makkelijkste is om dit te doen met de Google Drive-app.
Je document inscannen in de Google Drive-app is erg handig. Je bestand wordt als pdf-formaat opgeslagen én het staat meteen in de cloud. Zo kun je het ook niet meer kwijtraken. Je doet dit zo:
Gebruik je geen Google Drive, maar wel Dropbox? Ook met de Dropbox-app kun je documenten scannen met je smartphone. Dit werkt zo:
Moet je een ingescand document nog ondertekenen? Dan hoef je dat niet op papier te doen en het document weer opnieuw in te scannen. Je kan namelijk ook online een handtekening plaatsen in pdf-documenten. Als je het document in Dropbox hebt geüpload, kun je dit doen op dropbox.com. Je hoeft alleen maar het bestand te openen en onder ‘Bewerken’ op ‘Ondertekenen’ te klikken. Met Smallpdf kun je ook op je smartphone documenten ondertekenen.
De Google Pixel 7 Pro is razendsnel, heeft een groot 6,7-inch beeldscherm en een hoop geavanceerde cameramogelijkheden. Kies nu jouw favoriet.
De scanfuncties van Google Drive en Dropbox zijn vrij simpel. Wil je meer mogelijkheden? Dan is de app Genius Scan een aanrader. Deze doet eigenlijk hetzelfde, maar dan biedt hij wat meer opties. De app herkent welk deel van de foto van tekst is voorzien en scant alleen dat stuk. Zo heb je bijvoorbeeld niet nog een stuk tafel op de foto. Ook wordt het contrast automatisch aangepast, zodat je document beter leesbaar is.
Apple fan? Dan kun je natuurlijk ook documenten scannen met je iPhone.