Heb je problemen met bellen en hoor je bijvoorbeeld de persoon aan de andere kant van de lijn niet? Of lukt het helemaal niet om te bellen? Dan kan er een probleem zijn met bijvoorbeeld je ontvangst of je simkaart. Hier lees je wat je eraan kan doen.
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je niet kan bellen of niet gebeld kan worden:
Om erachter te komen wat er aan de hand is, kan je onderstaande stappen uitvoeren.
Wat het probleem ook is, vaak helpt het om je telefoon opnieuw op te starten. Dat is dan ook de eerste stap als je niet kan bellen of niet bereikbaar bent op je telefoon. Je iPhone uitzetten om hem opnieuw op te starten doe je zo.
Het kan zijn dat je niet kan bellen omdat je niet kan verbinden met je mobiele netwerk. Dit kan je zien aan de streepjes bovenaan je scherm, naast de naam van je provider. Staan hier geen streepjes? Of maar 1? Dan ligt het probleem waarschijnlijk hieraan. Probeer je te verplaatsen naar een plek met meer bereik.
Ook kan er iets niet goed staan in de instellingen van je telefoon. Zoals de vliegtuigmodus die aan staat. Dan kan je niet bellen of gebeld worden. Hieronder lees je hoe je deze uitzet.
Heeft je provider een storing? Dan kan je niet bellen. En iemand anders kan jou ook niet bereiken. Ben je klant bij ons? Bekijk dan op onze storingskaart waar een storing is. Je hoeft alleen je postcode in te vullen.
Als je simkaart kapot is, is je nummer niet bereikbaar en kan je niet bellen. Het is daarom handig om te kijken of je simkaart wel goed werkt. Dat doe je zo:
Heb je problemen met WhatsApp? Ontdek hier hoe je het probleem oplost van geen geluid bij WhatsApp.